Mi a teendő, ha az üzleti partner nem fizet?

TC CashCare – a TimoCom követelésbehajtó szolgáltatása. A követelések megfelelő kezelése minimalizálja a kockázatot, és erősíti a gazdasági teljesítőképességet. A szállítandó áruk növekedésével egyenes arányban nő a fuvarokra való igény Európában. A webalapú fuvar- és raktérbörzék használata a megbízások kiírásának széles körben elterjedt módjává vált.

Habár már számos biztonsági intézkedés került bevezetésre, a fizetési nehézségek még így sem mindig kerülhetők el. Azonban többféle lehetőség létezik a hiányzó pénz behajtására, így például az inkasszóirodák segítségének igénybevétele.

 

A Creditreform adatai szerint 2010-ben több mint 32.000 vállalkozás vált fizetőképtelenné Németországban, amelynek kb. 3 százalékát a speditőrcégek teszik ki. A fizetéselmaradásoknak sokféle oka lehet: hiányosságok a számlázási folyamatban, szezonális forgalomingadozás, hiányzó alaptőke, túl alacsony megrendelésszám vagy a hitelkeretek túlzott kihasználása. Ezekben az enyhébb esetekben a fizetés ugyan késik, de általában még lehet számítani a számlák kiegyenlítésére. Másként van ez azon ügyfelek esetében, akik előre megfontoltan, szándékosan nem fizetnek. Mivel egy bírósági eljárás rendszerint nagyon költséges és időigényes, a vállalkozónak tanácsos már korábban találnia egy jó követelésbehajtási módszert, és azt alkalmaznia, hogy saját fizetési problémáit elkerülje. Alexander Oebel ügyvéd követelésbehajtási és jogi igazgató Alexander Oebel ügyvéd követe

 

85% feletti sikerarány


Ha a fuvarbörze-felhasználónak egy fizetőképtelen vagy fizetni nem akaró féllel van szerződése, tanácsos azt mindenekelőtt figyelmeztetnie és érdeklődnie a késés okairól. Bizonyos esetekben az adóssal eljuthatnak egy közös megegyezésre, amely a számlák kiegyenlítéséhez vezethet. Amennyiben az intézkedések nem vezetnek eredményre, a hitelező egy inkasszóirodához fordulhat. Erre a következtetésre jutott Patrick Andres diplomás közgazdász, a Günther Andres Szállítmányozás vezetője is, mivel úgy döntött, hogy a TimoCom Soft- und Hardware GmbH saját inkasszóirodájához fordul. A düsseldorfi szoftvercég nem csak piacvezető fuvar- és raktérbörze Európában, hanem segít ügyfeleinek saját inkasszószolgáltatásával, a „TimoCom CashCare“-rel.

 

Patrick Andres így vélekedik a szolgáltatás előnyeiről: „A munkatársak jól ismerik a nemzetközi szállítmányozási piacot, és a fuvar- és raktérbörzének köszönhetően mindig követni tudják az eseményeket. Két jogász közreműködésével lehetőségük van bármikor megtagadni a rosszul fizetők hozzáférését a platformhoz. Ezzel a lépéssel is megpróbálják elriasztani a problémás cégeket. Jó érzés tudni az inkasszóűrlap kitöltésekor, hogy valami végre biztosan történni fog az ügy érdekében. Ezzel rengeteg időt és energiát lehet megspórolni, ami jót tesz az üzletnek”.

 

A megbízások feldolgozása


Az inkasszóiroda akkor veheti át az ügyet, ha 30 nap eltelt a fizetési határidő lejárta után, és az adós fizetési felszólítása nem hozott eredményt. Innentől kezdve tud a TimoCom hivatalos lépéseket tenni. Hogy munkatársaink meg tudják kezdeni közreműködésüket, küldje el a TimoCom részére a honlapon található inkasszómegbízási nyomtatványt és a fuvarfeladathoz kapcsolódó okmányokat. Ezek a következők: a teljesített fuvarfeladat számlája és a fuvarmegbízás, a szállítási okmányok, valamint az elküldött fizetési felszólítás másolata. A dokumentumok beérkezése után megkezdjük intézkedésünket. A szolgáltatás kezelési költsége 12,50 euró. Amennyiben a követelésbehajtás sikerrel zárul, sikerdíjat számolunk fel, amelybe a kezelési költséget is beleszámoljuk. A sikerdíj mértéke megfelel az RVG (az ügyvédek díjazásáról szóló törvény) rendelkezéseinek. Biztonsága érdekében a közös munka megkezdése előtt győződjön meg arról, hogy ténylegesen azzal a szolgáltatóval van dolga, akivel a börzén keresztül kapcsolatba lépett. A szabály itt is érvényes: „A bizalom jó, az ellenőrzés még jobb”.

 

Mit tehetünk a nem megbízható üzleti partnerekkel?


Patrick Andres számára fontos, hogy a TimoCom a saját többlépcsős biztonsági csomagjával, a TC Secure-rel igyekszik ügyfeleit védeni. Ennek keretein belül a TimoCom ellenőrzi az ügyfelek belépéshez szükséges dokumentumait, mielőtt hozzáférést biztosítana a fuvarbörzéhez. Ezenfelül mindenki saját maga is hozzájárulhat általános és személyes biztonságának védelméhez. A www.timocom.hu weboldalon a “Biztonság” fül alatt számos tanács található. Ha szállítmányozási-fuvarozási cégről van szó, akkor alapvető szabály, hogy be tudjuk azonosítani a partnerünket. Ellenőrizni kell, hogy a megadott faxszám, e-mail cím, amiről a megbízást kaptuk, érvényes-e, illetve tényleg a megbízóhoz tartozik. Tehát amennyiben a rendszerben új üzleti partner érdeklődik az Ön ajánlata iránt, hasonlítsa össze az érdeklődő adatait a fuvarjegyzékünkben, a TC Profile®-ban szereplő adatokkal. Így meggyőződhet róla, hogy valóban TimoCom-felhasználóval van dolga. A német www.handelsregister.de, illetve a magyar www.e-cegjegyzek.hu weboldalon pedig tájékozódhatunk üzletfelünk tulajdonosi viszonyairól. Mindez csak néhány megelőző intézkedés annak érdekében, hogy üzletfelünket megismerjük.

 

Habár Patrick Andres megfogadja a tanácsokat, még így is találkozhat tisztességtelen ügyfelekkel: „100%-os tudás nem létezik, azonban a TimoCom inkasszó szolgáltatásának köszönhetően csökken a visszaélések száma. Így ezt a szolgáltatást szívesen ajánlom mindenkinek”. Erről a szolgáltatásról, illetve a TimoCom szoftvereiről további információkat talál például a www.timocom.hu weboldalon vagy akár a www.facebook.com/timocom.hu oldalon. Esetleges kérdéseit felteheti a TimoCom Assist telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, a 36-22/515-950-es telefonszámon!