Meghosszabbíthatják a taxirendelet türelmi idejét
Újabb széles körű egyeztetés lesz a taxirendeletről a szakmai szervezetekkel, ezeken a hatálybalépés türelmi ideje és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) észrevétele is szóba kerülhet – mondta Tarlós István főpolgármester szerdán Budapesten, a Fővárosi Közgyűlés szünetében tartott sajtótájékoztatón.
Tarlós közölte: a türelmi időt meghosszabbíthatják, erre kész a főváros, és a GVH tarifával kapcsolatos megállapításait is meg kell tárgyalni. A szervezet a megrendelt és az utcán leintett taxik tarifájának különbözőségéről egyeztetne. A főpolgármester kitért arra, hogy a közgyűlés szerdán csak megtárgyalta a tervezetet, szavazni várhatóan az április 9-i rendkívüli közgyűlésen fognak. Hozzátette: a tervezetet másfél éves előkészítő munka és 15 egyeztetés után terjesztették a közgyűlés elé, és a legutóbbi megbeszélésen a részt vevő szervezetek elfogadták.
Lendületet hozhat az Orbán–Tarlós megállapodás
A kormány és a főváros közötti megállapodással kapcsolatban azt mondta, kritikákat kaptak amiatt, hogy nem tartalmaz konkrétumokat a dokumentum. Tarlós István ugyanakkor konkrétumként említette az adósságállomány 60 százalékának (104 milliárd forint) átvállalását, és azt, hogy a kormány vállalta, május 20-ig döntést hoz a BKV működéséhez szükséges összeg pótlásáról. Hangsúlyozta, hogy az átvállalással olyan új fejlesztéseket indíthatnak meg, amelyeket már régen el kellett volna kezdeni, de konkrét beruházásokat nem említett.
A metróberuházással kapcsolatban a főpolgármester közölte: az 1994-ben készült tervek még 194 milliárd forint összköltséggel számoltak, ez mára 450 milliárd forintra emelkedett, a szerződéseket pedig az előző városvezetés írta alá. Hozzátette: több felesleges projektelem is van a beruházásban, például az egymáshoz túl közel lévő állomások, a Tétényi úti állomás üvegkupolája vagy a Rákóczi téren a tükrös bevilágító rendszer.
A Duna-parti CET-beruházásról Tarlós István azt mondta, a Kúria napokban hozott ítélete szerint a főváros joggal hívta le a bankgaranciát, a beruházó Porto Investmentnek pedig semmilyen jogosítványa nincs, amivel kétségbe vonhatná a műszaki hibákat, hiányosságokat.