Másképp számolják januártól a kötelezőt

Minden eddiginél intenzívebb lehet az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, a versenyt azonban most valószínűleg nem a tarifák jelentős csökkenése, hanem jogszabályi változás élénkíti, az új díjakat ugyanis a hengerűrtartalom helyett a motorok teljesítménye alapján kell kiszámolni.

A lap emlékeztet, hogy a tavalyi kampány minden korábbi rekordot megdöntött, a felügyelet adatai szerint a váltási időszakban négymillió biztosított járműből másfél millió szerződését mondták fel, ebből egymilliót vittek át másik biztosítóhoz, a fennmaradó félmilliót pedig a korábbi társaságnál kötötték újra, kedvezőbb feltételek mellett.

Az idén a tavalyinál is keményebb versenyre lehet számítani, az egy hónap múlva induló kampányban várhatóan minden eddiginél többen számítják majd ki jövő évi díjukat, hasonlítják össze az ajánlatokat, és legalább annyian, de inkább többen kötik majd újra kötelezőjüket, mint 2009-ben. A várhatóan fokozott érdeklődés magyarázata a jogszabályi előírások változása, jövő januártól ugyanis a kgfb-tarifákat az eddigi hengerűrtartalom helyett a motorok teljesítménye alapján kell kikalkulálni. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége szerint az autósok 25–30 százaléka kerülhet más kategóriába a módosítás következtében, emiatt olyanok is válthatnak biztosítót, akik eddig nem tették

Bár abban egyetértenek a piaci szereplők, hogy az idei váltási időszak különösen intenzív lesz, arról már megoszlanak a vélemények, hogy ez most is együtt jár majd az átlagdíjak csökkenésével, vagy megáll az évek óta tartó folyamat.