Magyar cégek termékei lehetnek az új BMW -ben

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szervezésében 2011. november 17-én tizenhárom innovatív autóipari beszállító kapott lehetőséget arra, hogy bemutatkozzon a BMW müncheni Kutatás-Fejlesztési Központjában (FIZ).

A Magyar Beszállítói Nap a BMW csoport közép- és kelet-európai beszerzési részlege és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal együttműködésével valósult meg. A cégek kiválasztása több hónapos előkészítő munka és szűrés után történt meg. A rendezvényre a BMW által kiválasztott, ISO/TS 16949-es minőségbiztosítási rendszerrel és járműipari referenciákkal rendelkező beszállítók kaptak meghívást, amelyek az előzetes felmérések során sikeresen teljesítették a bajor cég követelményrendszerét.


A meghívott tizenhárom cég olyan termékportfólióval rendelkezik, amelyek jól illeszkednek a BMW által bevezetendő típuscsaládba. A Münchenben bemutatkozott cégek jellemzően műanyag fröccsöntött termékeket, nyomásos és precíziós öntvényeket,továbbá préselt elemeket készítenek, de igény mutatkozott hangszórók és csapágyak iránt is. Két mérnökiroda is részt vett a Magyar Napon, bizonyítva a magyar autóipari beszállítók innovatív képességét.
A Magyar Beszállítói Nap keretében százhárom BMW beszerző és fejlesztő tekintette meg a magyar kiállítók által bemutatott termékmintákat, a technológiai újdonságokról készített videó filmeket és prezentációkat, illetve folytatott megbeszéléseket a cégek képviselőivel.

A müncheni rendezvényt követően kerülhet sor a cégek auditálására. A versenyképes ajánlatot kidolgozó cégek jó eséllyel válhatnak a BMW csoport beszállítóivá, ugyanakkor a jelöltek tisztában vannak azzal, hogy még számos kritériumot kell teljesíteniük a beszállító piramison történő előrelépéshez. A magyarországi vállalkozások sikere érdekében a Nemzeti Külgazdasági Hivatal 2012-ben tréningeket, képzéseket szervez és más módszerekkel is támogatni kívánja a hazai vállalkozások versenyképességének növelését és így a BMW csoport magyar beszállítói arányának emelését.

Mint beszállítói piac, a BMW csoport beszerzési és gyártási stratégiájában a régió és azon belül Magyarország fontos szerepet játszik. A közép- és kelet-európai beszállítóknak adott évi megrendelések együttes értéke több mint 3 milliárd euró, amiből Magyarország jelentős részt képvisel.