Lakást csak kreatívan lehet eladni!
A pesszimista ingatlanpiaci felhangok ellenére, a tízmilliárd forint beruházással épülő Sasad Resort építtetője úgy véli, jó évet zárhat idén is a lakáspiac. Ezt bizonyítja a Lakásvásáron készített regisztrációs felmérés, amelyet ma tettek közzé.
Az adatokból kiderül, hogy nemcsak számszerűen voltak többen a tavalyi lakásvásárnál, de a látogatók között idén 30%-al több volt az olyan személy, aki belátható időn belül szeretne lakást vásárolni, nyilatkozta Dömötör Mónika, a Sasad Resort marketingért és értékesítéséért felelős igazgatója.
Mindezekhez Miczek Szilva az Otthon Centrum, Sasad Resorort értékesítéséért felelős projektvezetője hozzátette, noha a Lakásvásáron készített elemzés számadatai üzleti titkot képeznek, annyit azért elárulhat, az ilyen típusú rendezvényeknek piacélénkítő hatása van. Csak a Sasad Resorttal kapcsolatban annyi potenciális vevőt regisztráltak, amennyit csak 2-3 hónap alatt tudnának egyébként összegyűjteni.
Dömötör Mónika újságírói kérdésre elmondta, a lakásvásárnak más tapasztalatai is vannak. Kiderült például az is, egyre szofisztikáltabbak az ingatlanpiaci szegmensben a magyar vevők. Széleskörű ismereteik vannak arról, mi alapján is érdemes eldönteni, hol vegyenek lakást. Éppen ezért az eladók is egyre kifinomultabb módszerekkel próbálják rávenni a vevőket arra, hogy az ő portékájukat vásárolják meg másokéval szemben. Több példát is találhatunk ennek bizonyítására a Lakásvásár tízéves történetében, állítja a szakértő.
A tavalyi rendezvényen még láthattunk olyan standot, ahol félmeztelen lányok álltak az információs pultok mögött, idén azonban a szervezők kifejezetten arra kérték a kiállítókat, hogy kifinomultabb módszerekkel kampányoljanak. Ezt megfogadva idén az egyik lakópark például spanyol táncosnőket vonultatott fel mediterrán lakóparkját hirdető standja előtt, így többen meg is álltak ott. A Sasad Resort viszont arra bírta rá a nézelődőket, hogy ajándék fejében vegyék fel – „Szomszéd” felirattal – a cég lógójával ellátott pólójukat, és viseljék, amíg a kiállítás területén tartózkodnak. Ennek köszönhetően közel száz látogató hirtelenjében mozgó hirdetési táblává alakult át – ellenséges területen.
A Sasad Resort beruházójának, a GTC-nek egyébként nem ez volt az első kreatív kampányötlete, amely az átlagnál több potenciális vevőt vonzott be az értékesítési irodába. A cég korábban horvát luxus lakóprojektjét úgy értékesítette, hogy az induló bevezetési árak jóval a végleges piaci ár alatt voltak. Horvátországban a lakások árai hétről hétre emelkedtek. Így azok, akik lakást szerettek volna vásárolni, egy 100 négyzetméteres lakás idejében való megvásárlása esetén, akár százezreket is megtakaríthattak. Tavaly nyáron hasonlóan sávosan emelkedtek a Sasad Resort árai is. Az első két hétben 5000 Ft-tal emelkedtek a négyzetméterárak, így akár félmilliót is spórolhatott az a szemfüles vásárló, aki az első 2 hétben foglalta le a lakóparkban 50 négyzetméteres lakását.