Lakáshiteleket kínál az Aegon
Az Aegon biztosító négy területre koncentrál. Az életbiztosítások mellett a nyugdíjpénztárakkal kapcsolatos szolgáltatásokra, a lakástípusú vagyonbiztosításokra és ? legújabb elemként ? a lakáshitelekre épít.
A hazai piac legnagyobb lakásbiztosítási szereplőjeként az országban először kínál olyan terméket, amely gyakorlatilag kérdés nélkül megfizet minden, a lakásban bekövetkező kárt. Ehhez persze arra a magasabb jövedelmű ügyfélkörre építünk ? mondja Kepecs Gábor ?, amelynek tagjai szívesen fizetnek többet, hogy minden adminisztráció, szaladgálás és kizárt kockázatok nélkül megkapják a szolgáltatást.
Az új jelzáloghitel-üzletágunkkal nem nyitunk utat egy bank-biztosító stratégia előtt ? állítja Kepecs Gábor. A befektetési alapjaink és a nyugdíjpénztáraink után most egy addicionális termék kapcsolódik a biztosítási palettához. Nem akarunk egy globális bankkal versenyezni, viszont úgy gondoljuk, hogy több szálon tudjuk magunkhoz kötni azon ügyfeleinket, akik a korábbi lakásbiztosítási termékünkkel elégedettek voltak, és hajlandók minket választani lakásuk finanszírozásához is. Emellett van persze más banki kapcsolatuk is, de tudvalevő, hogy már Magyarországon is jellemző, hogy az emberek több banknak is ügyfelei egyszerre. Az, hogy a tavalyi évben a piaci átlag alatt növekedett az Aegon életbiztosításból származó díjbevétele, a vezérigazgató szerint nem jelent bajt. Magyarországon, nyugatabbra fekvő országokkal ellentétben, összemossák az egyszeri és a folyamatos díjas életbiztosításokat, miközben a kettőnek nem feltétlenül van köze egymáshoz. A befektetéssel kombinált életbiztosításoknál sok függ ugyanis a befektetésen. Magas részvényhányadnál magas a kockázat is, főként rövidebb távon. A statisztikák szerint a magyar ügyfelek egyszeri életbiztosításaikból 3-4 éven belül kiveszik megtakarításukat, s ez túl rövid táv ahhoz, hogy kiküszöbölhető legyen a magas részvényhányad okozta kockázat. Ők rossz részvénypiaci periódus esetén alacsony hozamot érnek el, az Aegonnak viszont az a célja, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek. Ezért összpontosítanak a folyamatos díjas életbiztosításokra, amelyekkel jellemzően megvárják a hazai ügyfelek az adókedvezményt biztosító tízéves periódus végét ? húzta alá.
Az egyszeri díjas termékeket jellemzően a fiókokat nyitott biztosítók adják el nagyobb mennyiségben, ezek között előnyt élveznek a nagy fiókhálózatú banki hátterű társaságok.
A folyamatos díjú termékeknél az Aegon volt az elsők között a piacon, amely ilyet kínált már a kilencvenes évek első felében, és most valamivel az e termékekre jellemző piaci növekedés mögött van. Ez azért van így, mert neki van az egyik legnagyobb lejáró ? azaz a tízéves megtakarítási periódust meghaladó ? állománya, amely a később induló társaságokhoz képest némileg fékezi a növekedését.
Kepecs Gábor a magyarországi vállalat igazgatása mellett az Aegon csoport kelet-európai régiós igazgatójának tisztjét is betölti. Mint mondta, a lengyelországi és a szlovákiai vállalat jól muzsikál, valamivel gyengébben a még ?bébikorban? járó csehországi cég. Elsődleges terjeszkedési célpontjuk jelenleg Románia, ezt követően nem feltétlenül rohannak újabb országba. Saját stratégiája ugyanis a biztos pilléreken nyugvó óvatos terjeszkedés. Ez jó pozíciójú társaságokat jelent, amelyek öt éven belül az új piacok szerzését illetően az ötödik-hatodik helyen végeznek.