Kiárusítják az Andrássy úti Roberto Cavalli bolt luxusruháit
Végkiárusítás feliratok kerültek az Andrássy úti Roberto Cavalli-kirakatra: szeptember 30-án bezár az olasz divatmárka budapesti üzlete. A hivatalos indok a kitermelhetetlenül magas bérleti díj – a szerződést épp a válság előtt kötötték meg.
Arról nincs hír, hogy a Cavalli máshol, jobb feltételekkel bérelne ingatlant, így ez az első a Budapesten szinte egy időben megjelent luxusmárkák közül, amelyik feladja a próbálkozást. Akad azonban új jelentkező is: a prémium márkák közé tartozó olasz Boggi férfiruhaüzletet készül nyitni az Andrássy úton. A Cavalli végkiárusításának bejelentésével szinte egy időben jelentek meg egy másik üzlet kirakatán olyan feliratok, melyek szerint hamarosan Boggi-üzlet nyílik az Andrássy úton. A milánói divatmárka a férfiakat célozza meg, árképzése alapján inkább prémium, mint luxusmárka. A Boggi tavaly jelentette be, hogy világszerte komoly terjeszkedésbe kezdenek, a még üresen álló budapesti üzlet megnyitásának idejéről nem adtak információt. Az Andrássy út legújabb kori történelme eddig nélkülözte a kirakatokra ragasztott “végkiárusítás” feliratokat, legalábbis az ismert luxusmárkák boltjainál. Ez változott meg a napokban, amikor a Roberto Cavalli hivatalosan is elismerte: szeptember 30-án lesznek utoljára nyitva.
Az olasz divatmárka az első igazán nagy név, ami kudarcot vall az Andrássy úton. A 260 négyzetméteres üzlet bezárásának hivatalos magyarázata, hogy nem volt rentábilisan üzemeltethető – árulta el érdeklődésünkre Kovács Adrienn sajtófőnök, aki szerint ennek legfőbb oka az Operához közeli üzlet magas bérleti díja volt. Ezt alátámasztja az is, hogy a Cavalli vélhetően éppen a válság előtt kötötte meg szerződését az ingatlanra, vagyis gyaníthatóan jóval magasabb áron bérli azt, mint ha most venne bérbe egyet. Utóbbi, vagyis egy költözés egyelőre nem szerepel a tervek között, de a későbbiekben ez sincs teljesen kizárva. Az biztosra vehető, hogy október 1-jétől egy időre Cavalli-üzlet híján marad Budapest.
A visszatérés már csak azért is elgondolkodtató, mivel az olasz luxusmárkának jól megy mostanság. A korábbi veszteséges évek után kétmillió eurós profitot könyvelhettek el az első félévben, ami 6,8 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ehhez 1,9 százalékos forgalomnövekedést kellett produkálnia, amit elsősorban a tehetős ázsiai vevőknek köszönhet. Az első félévben 87,8 millió euró árbevételt elérő Gruppo Roberto Cavalli a tapasztalatok fényében két új nagy üzletet kíván nyitni év végéig, egyiket Tokióban, a másikat pedig Pekingben, de azokban a városokban is terjeszkednek külföldön – például Londonban és New Yorkban -, ahol már jelen vannak.