Jelentett a Fundamenta! Véletlenül ez is kiszivárgott! Íme a számok!

A 2009-es év a válság ellenére is a stabilitás, az elismerések és az újabb mérföldkövek eléréséről marad emlékezetes a Fundamenta-Lakáskassza életében.

A társaság több fontos területen is bizonyított az elmúlt évben, egyrészt sikerült megtartani a munkatársi állományt, szinten maradt a lakástakarék termékek értékesítése, ugyanakkor nőtt a cég eredménye – mondta rövid bevezetőjében Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza elnök-vezérigazgatója.
hirdetés

Az elmúlt 2-3 évben sorra érkeztek a különböző mérföldkövek eléréséről szóló hírek a Fundamenta háza tájáról. Előbb sikerült átlépni az ezermilliárdos küszöböt a szerződéses összeg tekintetében (2009 végén már 1217 milliárdnál tartottak), majd következett az egymillió megkötött szerződés és az egymilliárdos eredmény, amit az elmúlt évben sikerült megduplázni.

2009-ben sem maradtak adósak a kerek számokkal, hiszen előbb a mérlegfőösszeg, majd a befektetés-állomány, végül az év utolsó hónapjában a betétállomány is átlépte a 200 milliárd forintos lélektani határt. Az első százmilliárd elérése közel tíz évbe telt, a másodikhoz azonban már kevesebb, mint 3 év is elegendő volt.

Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza elnök-vezérigazgatója

A kedvező adatok a szakmai minőségen túl a Fundamenta gazdasági erejének megítélésé szempontjából is fontosak. Az ügyfélszám tekintetében (650 ezer aktív ügyfél) már a negyedikek, a lakossági betétállományt nézve a tíz legnagyobb hitelintézet között szerepelnek, míg mérlegfőösszeg alapján a 17. pozíciót foglalják el.

A társaság az elmúlt 12 évben számos paraméter alapján meghatározó jelentőségű szereplővé nőtte ki magát a magyar lakásfinanszírozási piacon. A válság következtében a felelőtlen eladósodással szemben a megtakarítások kerültek előtérbe, így a Fundamenta a pénzügyi piacok zuhanásának évében is stabil maradt, sőt, több tekintetben növekedni is tudott.

Piaci lefedettség

A hazai piac jelenlegi 12%-os lefedettsége még messze elmarad a nyugat-európai 40-45%-tól, de például a cseheknél 55% körüli a penetráció, a bővülésnek tehát van tere. A termék iránt tömeges az igény, s a lakosság fontos eszköznek tekinti a konstrukciót a lakáshoz jutásban, nagyobbra cserélésben és a korszerűsítésben. A lakosság látja, hogy ebben a konstrukcióban megbízhat, a nehezebb időkben sem jelentkeznek megtakarítási kockázatok, és a hitelfelvevőknek sem jelent kamat-, illetve árfolyamkockázatot.

“Célunk, hogy a jelenlegi magyarországi penetráció 4-5 év alatt megduplázódjon, azaz 25% körüli szintre emelkedjen. Ez a Fundamenta esetében azt jelenti, hogy a 650 ezres ügyfélszámot ezen időszak alatt megduplázzuk” – jelentette ki Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza elnök-vezérigazgatója.

Értékesítési eredmények

Az értékesítési eredményekről Morafcsik László, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. értékesítési- és marketing igazgatója elmondta, hogy 2009-ben 138 ezer darab lakástakarék szerződést kötött a társaság, ami alig maradt el az előző évi 141 ezer darabtól.

A társaság által a partnereknek kifizetett jutalékok összege üzleti titoknak minősül, de átlagosan 2,5 millió forintos szerződéses összeggel kalkulálva megközelítőleg kiszámítható.

A 138 ezer új szerződés 2,5 millióval felszorozva 345 milliárd forintot jelent (bár a szerződéses összeg a kifutó szerződések miatt az elmúlt évben csak 108 milliárd forinttal emelkedett), az 1%-os szerződéskötési díjakból kifizetett a közvetítői jutalékok mértéke milliárdos nagyságrendet tesz ki.