Interneten keres lakást a budapesti vásárlók 40 százaléka

A budapesti
lakásvásárlók 68 százaléka elsősorban új lakások iránt érdeklődik,
40 százalékuk az interneten tájékozódik a kínálatról – derül ki az
Elephant Holding Zrt. ingatlanfejlesztő MTI-hez eljuttatott
felméréséből, amelyet az őszi Lakásvásár alkalmából készítettek.

A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a megkérdezettek
40 százaléka leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki használt
ingatlan vásárlását sem. További 28 százalék mondta azt, hogy
kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23 százalék inkább a
használt piacon keresgél és csupán tájékozódás céljából néz szét az
újépítésű lakások között is.

Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a
lakhatás biztosítása (55 százalék), az érdeklődők 16 százaléka
befektetési szándékkal válogat.

Az internetes ingatlan-marketing előretörését jelzi, hogy a
lakáskeresők 40 százaléka elsődleges információit internetes
oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó
hirdetési újságokat, amelyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál
kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a
“szájreklám”: a válaszadók 16 százaléka mondta azt, hogy döntésében
meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.

A budapesti lakásvásárlók legnagyobb része (42 százalék) csak
egy adott városrészben (például: Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres
ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13
százalék, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet, 17
százalék.

Ha már a reklám meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez,
legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52
százalék), 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy
ingatlanügynökkel, 23 százalék pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó
cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.

A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az
ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43
százalék), de fontos a lakás jó beosztása is (23 százalék). A
válaszadók csupán 19 százaléka nevezte meg a kedvező elhelyezkedést,
mint a legfontosabb szempontot.

A felmérés arra is rákérdezett, hogy mit jelent a jó
elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos,
csendes környék (64 százalék), míg 19 százalék a belváros jó
megközelíthetőségét, 16 százalék pedig a levegő minőséget tartja
fontosnak.