Innovációs lázban a hipermarketek

Csökkenő nagykereskedelmi forgalmuk ellensúlyozására Metro előrendeléssel, a Tesco olcsóbb online vásárlással próbálja vonzóbbá tenni a szolgáltatási palettát.

Csökkenő nagykereskedelmi forgalma ellensúlyozására a hamburgi központú METRO  élelmiszerlánc új szolgáltatással próbálja a vásárlókat raktáráruházaiba csalogatni. Az út menti McDonald’s vendéglők kiszolgálási technikáját alapul véve öt olyan áruház megnyitását tervezik az év utolsó negyedében, ahova a vevők csak begurulnak autójukkal, és átveszik az előzetesen leadott rendelésükre összekészített árucsomagot.

A Metro lánc mellett többek közt a Penny Marketet is tulajdonló Rewe csoport 2009-ben vezette be C C (cash and carry) Scharpe leányvállalatának bevonásával a telefonos-faxos házhozszállítási szolgáltatást – a rendelésleadástól számítva 24 órán belül garantálták a házhoz szállítást. A kísérleti vállalkozás beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az idén Alain Casparros elnök-vezérigazgató 100 millió eurót meghaladó bevételt vár az üzletágtól.