Inkább szupermarket, mint hipermarket

A megváltozott piaci körülményekre adott válaszként, inkább a szupermarket hálózatát bővíti a Carrefour francia kiskereskedelmi lánc az idei évben Romániában, míg hipermarket tervei közül néhányat jegel.

A Carrefour lelassította hipermarket hálózatának bővítésére vonatkozó terveinek megvalósítását. Míg korábban 7 új ilyen üzlet nyitását tervezte közép-távon, ez mára csupán 3-4-re redukálódott. Ugyanakkor legalább 5 új területen tervezi szupermarketek bevezetését, Bákóban, Craiova-ban Temesváron, Besztercén és Tordán. Az új üzletek összesen 600-700 négyzetméteres lesznek. A cég tervei között szerepel továbbá, a Brassó központjában található kisebb méretű hipermarket szupermarketté történő átalakítása. A bővítésnek köszönhetően a francia cég 2009 végére több mint 25 szupermarkettel lesz jelen a román piacon, szemben a 2008 végi 19-cel.

Mint arról már korábban beszámoltunk Romániában a hipermarket hálózat körülbelül 16 üzlettel bővül az idén szemben a tavalyi 27-tel, mivel a retail parkok és a fejlesztők pénzügyi problémákkal küzdenek, míg a vásárlók által elköltött pénzösszegek visszaestek. Bár az elmúlt két évben összesen 1 milliárd eurót fordítottak hálózatfejlesztésre a láncolatok, az idén azonban ez az összeg csupán 212-248 millió euró lehet.