Hatalmas bírság egy mobilcégnek

Huszonöt millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t (Vodafone) a Feltöltés jutalompercekkel- és a BlackBerry-kampány miatt, mert megtévesztette az előfizetőket – értesült a HavariaPress.

A GVH szerint a Vodafone 2012 májusában és júniusában Feltöltés jutalompercekkel és BlackBerry néven kampányt hirdetett, amelyben az előfizetők minden 2 ezer forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak. A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A cég azonban nem hívta fel a fogyasztók figyelmét arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatásnak fontos felhasználási feltétele volt a regisztráció, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehetett felhasználni.

 

A vállalkozás a BlackBerry-kampány keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra fizetnek elő, arról azonban nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így az előfizetők azt gondolhatták, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kapnak.

 

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a Vonafone megtévesztette a fogyasztókat, ezért a céget 25 millió forintra bírságolta.