Gyorsvasút és sorompótörés

Duna Régió Stratégia – Újabb százhatvanas pálya – Letörte a félsorompót. Rövid összefoglaló az elmúlt napok eseményeiből.

Fónagy János szerint az észak-déli közlekedési folyosó fejlesztésének felgyorsulása magával hozhatja hazánk csatlakozását az európai nagysebességű vasúti hálózatokhoz. Konkrétumokat egyelőre nem tudni, a Duna Régió Stratégia hosszú távú tervezet, mely jó lehetőséget biztosít a szomszédos országokkal korábban megszakadt összeköttetések újjáépítésére, a határtérségek átjárhatóságának javítására.


Kapcsolódó hír, hogy 2013-tól a DB is közlekedtet közvetlen vonatokat Londonba, ez az Eurostar-nak lehet komoly konkurencia.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nyílt közbeszerzést írt ki a Miskolc–Nyíregyháza vasúti vonalszakasz megvalósíthatósági tanulmányának és engedélyezési terveinek elkészítésére. A vonalszakasz a felújítást követően nagyrészt kétvágányú lesz, a maximális sebesség pedig 160 km/h lesz. Fontos eleme a pályázatnak a P R parkolók kialakítása. Az eredményt várhatóan december 9-én tudhatjuk meg.

Szeptember 15-én délelőtt Kecskeméten, a Ceglédi út 11. szám előtti részen ismeretlen személy ismeretlen rendszámú autójával az ottani vasúti átjáró félsorompóját letörte. A Rendőrség keresi a tettest, várja a tanúk jelentkezését.