Folytatódik a fellendülés az amerikai autópiacon

13%-kal növekedtek az elmúlt hónapban az amerikai újautó értékesítések év/év alapon, ami főként a bázisidőszak gyengeségének tudható be, 2009 februárja ugyanis 27 éves mélypontot hozott az amerikai autópiacon. Az elmúlt hónapban megtört a General Motors 12 éve tartó uralma is, ugyanis a Ford mintegy 300 darabbal több járművet adott el az Egyesült Államokban, mint vesrenytársa.

Februárban is folytatódott az amerikai autópiac fellendülése, az elmúlt hónapban az iparági értékesítések 13%-kal növekedtek az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami elsősorban az alacsony bázisnak tudható be. Az újautó értékesítések szezonálisan igazított, évesített értéke ugyanis 2009 februárjában érte el a mélypontot a válság során, mindössze 9.17 millió darabra rúgott. Az elmúlt hónapban azonban 10.4 millió darabot tett ki az autóértékesítések évesített értéke az Autodata legfrissebb adatai szerint.

A nagy amerikai autógyártók közül a Ford eladásai mutatták a legnagyobb növekedést, a társaság mintegy 43%-kal értékesített több autót 2010 februárjában, mint az előző év azonos időszakában és ezzel 12 éve először beelőzte a General Motorst. A GM 11.5%-kal növelte értékesítéseit és így mintegy 300 darabbal adott el kevesebb járművet, mint szektortársa. A harmadik nagy amerikai autógyártó, a Chrysler alig 1%-kal tudta növelni értékesítéseit.

A cikk további részleteiért kattintson ide.