Elfogadták a hódmezővásárhelyi nyomvonaltervet

Elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét tegnap a vásárhelyi közgyűlés. A variációk közül a mintegy 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták. A 18 milliárdos beruházás egy fillérjébe sem kerül a városnak.

A 47-es számú főút Orosháza felőli szakaszán, az ATEV Fehérjefeldolgozó környékén jobbra fordul el a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után Kopáncsnál tér vissza a 47-esre – az északi elkerülő út ezen változatának nyomvonaltervét fogadta el tegnap a közgyűlés. Előzmények: az elmúlt 15 évben több alternatíva született az elkerülő útra, engedélyezett terv azonban egy sem. 2009-ben lakossági egyeztetést követően a közgyűlés arról határozott: az északi nyomvonal kialakítását javasolja. A kormány 2011-ben a gyorsforgalmi és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjának – 2011 és 2016 közötti – I. ciklusára határozta meg az elkerülő építését. A beruházást előkészítő tanulmányra közel 144 millió forint támogatást nyert a város.

A nyomvonal több variációját is a képviselők elé tárták a tegnapi közgyűlésen a tervezők. Végül a mintegy 13 kilométeres szakaszt támogatták, amelyen többek között a vasúti kereszteződéseknél felüljárókat alakítanának ki. Minél távolabb lesz az elkerülő a várostól, annál kevésbé lesz értelme – jelentette ki a döntés előtt Lázár János polgármester. Fontos az is, hogy annak a változatnak adjanak zöld utat, amely a legkisebb környezeti kárt okozza – mondta. Az északi elkerülő építése mintegy 18 milliárd forintba kerül. A költség 85 százalékát az Európai Unió, 15 százalékát a magyar állam állja. Vásárhelynek egy fillérjébe sem kerül. Naponta a 47-es városon átmenő szakaszán 18 ezer jármű közlekedik.