Buszgarázsok privatizálásával spórolna a BKV
A Népszava birtokába került belső anyag szerint gazdaságossági szempontból racionális lenne, ha a BKV komplett telephelyeket és ellátási körzeteket privatizálna.
Gazdaságossági szempontból a jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél jobban megérné, ha a BKV komplett telephelyeket illetve autóbuszos ellátási körzeteket “privatizálna” – derül ki a Népszava birtokába került belső szakértői anyagból, amelyről azonban várhatóan csak a tulajdonos önkormányzat következő vezetése dönt.
A lap szerint a BKV csaknem kéttucatnyi autóbusz-vonalát működtetik alvállalkozók, ezek a vállalkozók biztosítják a BKV-s átlagnál jóval korszerűbb járműveket és a sofőröket, felelnek a karbantartásért és a javításért, míg a viteldíjbevételből “futásteljesítményként” kapnak vissza.
Tavaly ez átlagosan 518 forint volt egy járműnél, utassal megtett kilométerenként. Ezzel szemben a BKV saját üzemeltetésű buszainak fajlagos költsége 2009-ben 595 forint volt – írja a lap. Ha a BKV-nál az alvállalkozóhoz hasonlóan az üzemeltetés mellett csak a karbantartás és a telephely költségeivel korrigált árat nézzük, az már csak 456 forint kilométerenként.
Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó – javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó – költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig “a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást” veti fel. Érdemi megtakarítás ugyanis abból nem adódik, ha egy több tucat vonalat kiszolgáló telephely esetében mindössze néhány buszjáratot adnak alvállalkozásba, hiszen az állandó költségek ezzel alig csökkennek. – olvasható a Népszavában.

Legyen élmény a lakásvásárlás!
Iroda

Modern irodák Budapest XIII. kerületében – Rugalmas megoldások a Metropol Office-ban

Szolgáltatott iroda: a legkényelmesebb megoldás a modern vállalkozások számára

A Gránit Alapkezelő fókuszában a zöld jövő: átfogó fenntarthatósági fejlesztések a Grandum Ingatlankezelő portfóliójában

Fenntarthatósági rekordokat döntöget a Budapest ONE irodaház
Raktár

Kelet-Európa a logisztika új motorja – Magyarország a régió központi szereplőjévé válhat

Új magyar raktár a világ legnagyobb logisztikai vállalatánál: megkezdte működését a DSV környezetbarát szigetszentmiklósi raktára

Eladó ipari ingatlan sokoldalú hasznosítási lehetőségekkel Győr Nádorvárosban

Kiadó raktárak könnyedén – így találhatsz gyorsan megfelelő raktárt!
Otthon

Őszi fordulat: egyre inkább lefelé korrigálnak az eladók

A DUNA HOUSE GROUP ÚJ NÉVEN FOLYTATJA MŰKÖDÉSÉT

Ez a kiadó lakás Téged is elvarázsol – hatalmas terasszal a XIII. kerületben

OtthonTérkép mobilapp – Értesülj elsőként a lakásárak változásáról!
Dizájn

Így a legegyszerűbb kiszedni a koszt a mosógép alól: egyszerű a trükkje

Ezzel soha ne pucold a mosógépet, mert tönkreteszi – Kevesen tudják, hogy milyen nagy kárt okozhat

Ezt sokan elmulasztják a házukkal kapcsolatban, pedig több százezres büntetés járhat érte: figyelmeztet a NAV

Felújította a brit házaspár a konyháját: döbbenetes, mire bukkantak a padló alatt
Pénz

Példátlan ítélet született a bíróságon, 40 millió forintot kell fizetnie a banknak egy devizahitelesnek
A felvett összeg háromszorosát fizette vissza egy gyulai család.
Adó és jog

Csatlakozz a Libri-Bookline digitális csapatához – keresik új Termékmenedzserüket!

Új karrierlehetőség Székesfehérváron: Vámügynökség Vezető pozíció az Alba-Zöchling Kft.-nél

Építs karriert a kiberbiztonság jövőjében – Business Development Manager-t keres a Bakotech Magyarországra

A világ lassan belefullad a munkaalkoholizmusba – Magyarországon még tűrhető a helyzet
Retail

Vadonatúj pláza nyílt Budapesten
A bevásárlóközpont központi elemet tölt be.
Szolgáltatók

Tudta, hogy mit ünneplünk április 21-én?

Ez a csapat kiemelkedő “láthatóságot” ért el az ingatlanpiac webes területén

Ez a vállalat újabb parkot vásárolt Olaszországban

Mintegy 30 milliárdos hitel három ütemre
Videó
