Buszgarázsok privatizálásával spórolna a BKV
A Népszava birtokába került belső anyag szerint gazdaságossági szempontból racionális lenne, ha a BKV komplett telephelyeket és ellátási körzeteket privatizálna.
Gazdaságossági szempontból a jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél jobban megérné, ha a BKV komplett telephelyeket illetve autóbuszos ellátási körzeteket “privatizálna” – derül ki a Népszava birtokába került belső szakértői anyagból, amelyről azonban várhatóan csak a tulajdonos önkormányzat következő vezetése dönt.
A lap szerint a BKV csaknem kéttucatnyi autóbusz-vonalát működtetik alvállalkozók, ezek a vállalkozók biztosítják a BKV-s átlagnál jóval korszerűbb járműveket és a sofőröket, felelnek a karbantartásért és a javításért, míg a viteldíjbevételből “futásteljesítményként” kapnak vissza.
Tavaly ez átlagosan 518 forint volt egy járműnél, utassal megtett kilométerenként. Ezzel szemben a BKV saját üzemeltetésű buszainak fajlagos költsége 2009-ben 595 forint volt – írja a lap. Ha a BKV-nál az alvállalkozóhoz hasonlóan az üzemeltetés mellett csak a karbantartás és a telephely költségeivel korrigált árat nézzük, az már csak 456 forint kilométerenként.
Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó – javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó – költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig “a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást” veti fel. Érdemi megtakarítás ugyanis abból nem adódik, ha egy több tucat vonalat kiszolgáló telephely esetében mindössze néhány buszjáratot adnak alvállalkozásba, hiszen az állandó költségek ezzel alig csökkennek. – olvasható a Népszavában.

Lakásárak az egekben, hozam a padlón: a 3%-os hitel már most felforgatta a piacot
Iroda

Irodabérlés újragondolva: miért éri meg szolgáltatott irodát választani?

Találd meg pillanatok alatt a cégedhez illő irodát!

A Váci úton vett fejlesztési telket a WING

Rugalmas irodai megoldás a jövő vállalkozásai számára
Raktár

Közel az átadáshoz az Airport City Condo Ipari- és Logisztikai Park – idő előtt költözhetnek a bérlők

Újra lendületben az ipari ingatlanpiac – látványos bővülést hozott a harmadik negyedév

Harmincszoros bővülés – 15 500 négyzetméterre költözik az iLogistic a CTPark Budapest West logisztikai és ipari parkban

Kelet-Európa a logisztika új motorja – Magyarország a régió központi szereplőjévé válhat
Otthon

Kiadó exkluzív, polgári lakás Újlipótváros szívében

Kivezetik a nagy lakáskedvezményt? Megszólalt Nagy Márton minisztériuma – jön a szigorítás 2026-tól?

Beköltözési STOP a budai agglomerációban? Akár 5 milliót is fizethet, aki Törökbálintra költözne

Ne maradj le a legjobb ingatlanajánlatokról – légy mindig naprakész az OtthonTérkép mobilappal!
Dizájn

Eddig lehet orosz gáz Magyarországon: az Európai Bizottság döntött

Soha ne moss ilyen programmal: brutális rezsi jön utána

Rá sem ismersz a régi, sötét fürdőszobára – 7 előtte-utána kép, amitől leesik az állad

Így a legegyszerűbb kiszedni a koszt a mosógép alól: egyszerű a trükkje
Pénz

Példátlan ítélet született a bíróságon, 40 millió forintot kell fizetnie a banknak egy devizahitelesnek
A felvett összeg háromszorosát fizette vissza egy gyulai család.
Adó és jog

Lakatos szakembert keres az Eurogart Kft. – megbízható, hosszú távú állás Óbudán

Csatlakozz az Alkotás Szolgáltató Kft. csapatához műszaki előkészítőként!

Statikus tervező mérnököt keres a KreaBIM Kft. – alkotói szemléletű, változatos projektek Dunakeszin

Víz-, gáz-, fűtésszerelő munkatársat keres az Eurogart Kft. Budapesten
Retail

A kereskedelmi ingatlanpiac 2026-ban: kitart a mérsékelt optimizmus
A Deloitte legfrissebb nemzetközi felmérése szerint a kereskedelmi ingatlanszektor számos kihívással néz szembe, ugyanakkor 2026-ban bővülhetnek azok a cégek, amelyek
Szolgáltatók

Tudta, hogy mit ünneplünk április 21-én?

Ez a csapat kiemelkedő “láthatóságot” ért el az ingatlanpiac webes területén

Ez a vállalat újabb parkot vásárolt Olaszországban

Mintegy 30 milliárdos hitel három ütemre
Videó





