Buszgarázsok privatizálásával spórolna a BKV
A Népszava birtokába került belső anyag szerint gazdaságossági szempontból racionális lenne, ha a BKV komplett telephelyeket és ellátási körzeteket privatizálna.
Gazdaságossági szempontból a jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél jobban megérné, ha a BKV komplett telephelyeket illetve autóbuszos ellátási körzeteket “privatizálna” – derül ki a Népszava birtokába került belső szakértői anyagból, amelyről azonban várhatóan csak a tulajdonos önkormányzat következő vezetése dönt.
A lap szerint a BKV csaknem kéttucatnyi autóbusz-vonalát működtetik alvállalkozók, ezek a vállalkozók biztosítják a BKV-s átlagnál jóval korszerűbb járműveket és a sofőröket, felelnek a karbantartásért és a javításért, míg a viteldíjbevételből “futásteljesítményként” kapnak vissza.
Tavaly ez átlagosan 518 forint volt egy járműnél, utassal megtett kilométerenként. Ezzel szemben a BKV saját üzemeltetésű buszainak fajlagos költsége 2009-ben 595 forint volt – írja a lap. Ha a BKV-nál az alvállalkozóhoz hasonlóan az üzemeltetés mellett csak a karbantartás és a telephely költségeivel korrigált árat nézzük, az már csak 456 forint kilométerenként.
Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó – javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó – költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig “a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást” veti fel. Érdemi megtakarítás ugyanis abból nem adódik, ha egy több tucat vonalat kiszolgáló telephely esetében mindössze néhány buszjáratot adnak alvállalkozásba, hiszen az állandó költségek ezzel alig csökkennek. – olvasható a Népszavában.

Négy lakópark, négy életstílus – így találd meg a tökéletes otthont Budapesten
Iroda

Professzionális iroda akár már holnapra – hosszú távú kötöttség nélkül

Fenntarthatóság, jóllét, rugalmasság: ezek a feltételek diktálnak az irodabérlésnél

Rugalmasság, felújítási hullám és minőségi elvárások formálják az irodapiacot

Rugalmas, költséghatékony és fenntartható irodamodell modern vállalkozásoknak
Raktár

Túlkínálat, óvatos optimizmus és kettős üzemmód – ilyen most az ipari-, logisztikai ingatlanpiac

Airport City Condo Ipari- és Logisztikai Park – idő előtt elkészül a fejlesztés, nő az érdeklődés

Közel az átadáshoz az Airport City Condo Ipari- és Logisztikai Park – idő előtt költözhetnek a bérlők

Újra lendületben az ipari ingatlanpiac – látványos bővülést hozott a harmadik negyedév
Otthon

Így add el rekordgyorsasággal a lakásod – bevált módszerek, amelyek valóban működnek

Megtakarítással csökkenthető az Otthon Start hitel teljes költsége az MBH Banknál – Egyenlítő konstrukcióban akár 1,94–2,31%-os THM is elérhető

Hol adták el leggyorsabban a lakásokat 2025-ben?

Napsütötte családi otthon hatalmas, zárt parkkal – igazi ritkaság a városban
Dizájn

Csak így tüntetheted el a penészt teljesen – Két filléres összetevő kell a szakértő szerint

Eddig lehet orosz gáz Magyarországon: az Európai Bizottság döntött

Soha ne moss ilyen programmal: brutális rezsi jön utána

Rá sem ismersz a régi, sötét fürdőszobára – 7 előtte-utána kép, amitől leesik az állad
Pénz

Példátlan ítélet született a bíróságon, 40 millió forintot kell fizetnie a banknak egy devizahitelesnek
A felvett összeg háromszorosát fizette vissza egy gyulai család.
Adó és jog

Irodabérlés újragondolva: miért éri meg szolgáltatott irodát választani?

Találd meg pillanatok alatt a cégedhez illő irodát!

Közel az átadáshoz az Airport City Condo Ipari- és Logisztikai Park – idő előtt költözhetnek a bérlők

Lakatos szakembert keres az Eurogart Kft. – megbízható, hosszú távú állás Óbudán
Retail

Lehull a lepel, szerdán nyílik meg az első magyar Mere
A vásárlók olcsó árakkal és nagy kiszerelésekkel találkozhatnak.
Szolgáltatók

Tudta, hogy mit ünneplünk április 21-én?

Ez a csapat kiemelkedő “láthatóságot” ért el az ingatlanpiac webes területén

Ez a vállalat újabb parkot vásárolt Olaszországban

Mintegy 30 milliárdos hitel három ütemre
Videó





