Bevonultak a közműszolgáltatók a postákra

A postán is intézhetik közműügyeiket a Főgáz, a Tigáz és a GDF Suez ügyfelei.

Több postán is intézhetik közműügyeiket a Főgáz, a Tigáz és a GDF Suez ügyfelei – közölte a Magyar Posta Zrt. kedden. A posta a Főgáz Zrt.-vel, a Tigáz Zrt.-vel, valamint a GDF Suez Zrt.-vel kötött megállapodást, így 2013 októberétől a Főgáz 146 helyen lesz elérhető postákon, míg a Tigáz 79, a GDF Suez pedig 26 ügyfélszolgálati pontot létesít. 

 

A jogszabályi háttér kapcsán a posta emlékeztet arra, hogy márciusban fogadta el az Országgyűlés azt a törvénymódosítást, amely szerint a közműszolgáltatók új személyes ügyfélszolgálati pontokat hoznak létre minden olyan, 5000 lakos feletti településen, ahol van fogyasztójuk. A szabályozás lehetővé teszi, hogy más közszolgáltatóval vagy közfeladatot ellátó jogi személlyel együttműködve alakítsák ki a szolgáltatók ezeket a pontokat. 

 

A postákon létrehozott ügyintézési pontok egy részén – a kijelölt ablakoknál – a fogyasztók bejelentéseket tehetnek, valamint hozzájuthatnak a közműszolgáltatók egyes formanyomtatványaihoz is. Az ügyfélszolgálati fiókirodaként működő postákon a közműszolgáltatókkal kapcsolatos egyéb ügyintézésre, így például adatmódosításra vagy a mérőállás rögzítésére is lehetőség van. Az ügyfélszolgálati pontok listája ezen a címen érhető el.