Az olasz meló – ingatlanban is

36 000 négyzetméter, 350 kiállító, közel 20 000 látogatóval mára a milánói EIRE lett a müncheni Expo Real mellett a másik Magyarországról is könnyen elérhető ingatlanos szakvásár. Antonio Intigliettával, a többek között az EIRE-t is szervező GE.FI s.p.a elnök vezérigazgatójával, az olasz ingatlanszektor ismert személyiségével beszélgettünk.

Nem túl jól megy a vásároknak az idei évben, de az EIRE feltűnően pofás lett. Még mindig olasz fókuszú a kiállítás?

A.I.: Nagyon sok kiállító jött Olaszországból (kb. 65%-a a résztvevőknek) de nagyon sokan jöttek egész Európából sőt még Dél-Amerikából is. A látogatószámmal összességében elégedettek vagyunk. 350 olasz és külföldi kiállító jelent meg 36 000 m2 beépített területen, míg a látogatók száma megközelítette a tavalyi 20 000-et.

Olaszországban mindenki változtatni akar a jelenlegi statikus helyzeten. Új mottóval jelentkeztünk idén, melyet egy neves olasz lap javasolt: “Valami megmozdult”! A kiállítás pedig segít az embereknek és a cégeknek abban, hogy a krízist túléljék. Ugyanakkor szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy az olasz piac nem olyan súlyosan érintett, mint a többi Európában. Nagyon fontosnak tartjuk e mellett, hogy a törvényhozás is a fejlesztők és a teljes szektor mellé álljon, ebben is igyekszünk élen járni és együttdolgozni a törvényhozókkal. Mostanság fogja a Parlament elfogadni a “Piano Casa” házépítéssel és lakásépítéssel kapcsolatos törvényt. Ezt a törvényt helyi kiegészítések fogják követni például Lombardiában ahol különösen rossz a helyi lakáshelyzet. Reméljük, ez a törvény segíteni fog a cégeket, hogy továbblépjenek a krízisen és a piac újra beinduljon.

Látszik valami stabilizáció az olasz ingatlanpiac?

A.I.: Nem. A jelenlegi helyzet változása csak középtávon várható. Tekintettel a többi kiállításra Európában, reméljük hogy ők is el fognak gondolkodni azon, hogy segíthetnek mind a nemzetközi mind pedig a hazai piacon. “Hogyan segíthetek?” Ez az a kérdés, amit az összes ingatlan piaci vásárnak fel kell tennie. Az a szervező, aki időben fel tudja ismerni, hogy pontosan mire van szüksége a piacnak, és gyorsan tud lépni lesz a legsikeresebb ebben az időszakban.

Mit gondol a konkurenciáról?

A.I.: Nekünk mindig is a müncheni Expo Real volt a modellünk őket próbáljuk Olaszországra adaptálni. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy javuljunk. Nekünk nem az a dolgunk, hogy küzdjünk a konkurenciával, hanem, hogy a legjobban végezzük a munkákat és még több sikeres kiállítást szervezzünk..

Korábban említette, hogy jövőre esetleg egy erősebb közép-kelet-európai fókusszal jelentkeznek…

A.I.: Igen, ha tehetjük, még több országot, még több várost szeretnénk meghívni.