Az Iveco stratégiája 2010-2014-re

Az Iveco közzétette 2010-2014-re vonatkozó részletes stratégiai tervét, mely a „kétszámjegyű” nyereségesség fokozatos elérését tűzte ki célul.

Az ötéves tervben a műszaki innováció és ezen belül az alternatív hajtási módok fejlesztése kiemelt helyet foglal el.

Az Iveco stratégiája négy alappillérre épül. A vállalat célként tűzte ki európai termékválasztékának megújítását, melyben a WCM (World Class Manufacturing, világszínvonalú gyártás) program optimalizálása segít a kiemelkedő hatékonyság elérésében. Második pillérként, fejleszteni kívánja tevékenységét Latin-Amerikában, főként Brazíliában, a kereskedelmi és szerviz hálózat, valamint a termékválaszték bővítésével.

A vállalat a következő öt évben átszervezi a buszokért felelős részleget, és fejleszteni kívánja a különleges járművek részlegét is. Továbbá céljai között szerepel, hogy kiaknázza piaci helyzetét Kínában azáltal, hogy megerősíti piaci pozícióját illetve, hogy hagyományos piacain, különösen Afrikában, Dél-Amerikában és a Közel-Keleten kínai gyártmányokat és kínai platformokra épülő járműveket is forgalmaz.

A vállalat két fejlesztési irányt határozott meg. Az egyik fő csapásirány a dízelmotorok fejlesztése és az új európai kibocsátási szabályok bevezetése, még azok hatályba lépése előtt. A másik fő irány pedig az alternatív földgáz-, tisztán elektromos vagy dízel-elektromos hibrid hajtású járművek fejlesztése adott szállítási feladatok elvégzésére.


Az előrejelzések szerint az Iveco 2010. évi közepes- és nehézkategóriás haszongépjármű eladásainak több mint egyharmada teljesíteni fogja a jelenleg érvényben levő európai kibocsátási normánál (Euro V) is szigorúbb EEV szabvány előírásait is.