Az élmezőnyben végzett az One d’Or az idei Kékszalagon

A közel 580 induló közül, az 5. helyen futott be a célba az One d’Or Catamaran a Kékszalag vitorlásversenyen! A hajó már ezt megelőzően több jelentős versenyen teljesített nagy sikerrel, és most, a júliusi megmérettetésen ismét bizonyították rátermettségüket a csapattagok.

Július 5. és 7. között immár 44. alkalommal rendezték meg idén a Kékszalag Nemzetközi Tókerülő Versenyt, amelyen a One d’Or Catamaran Sailing Team is képviseltette magát. A katamarán és csapata a sok felkészülés és edzés után, végül az 5. helyen végzett, amire az összes csapattag rendkívül büszke volt.

 

Ott voltak az élmezőnyben

 

Európa leghosszabb nagyhajós távolsági versenyét, – amely a Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Tihany – Keszthely – Balatonfüred útvonalat járja be- minden évben hatalmas érdeklődés övezi. 2001-től kezdve már évente álltak rajthoz a hajók a jeles eseményen, és a Kékszalag mezőnye évről évre folyamatosan bővül – két éve, a 42. Kékszalagon, a versenyző hajók létszáma először lépte át a hatszázat. Idén a Baumit támogatásával sikerült neveznie és rendkívül jól teljesítenie az One d’Or legénységének,vagyis Vándor Róbertnek, Kalocsai Zsoltnak, Erdős Gergelynek, Lange Péternek és Kövér Lászlónak. Már eddig is rendszeresen figyelemmel kísérték a Kékszalagon résztvevők teljesítményeit, de az idei versenyen végre régi vágyuk is teljesült, és ők is ott lehettek az élmezőnyben.

 

Baumit és One d’Or: azonos értékek, folyamatos sikerek

 

A One d’Or lendületében és professzionalizmusában bízva, a Baumit évek óta segíti a csapatot, hiszen a vitorlássportban kitartó munkával, felkészüléssel, fejlesztéssel és sok-sok edzéssel bizonyító One d’Or Catamaran Sailing Team, ugyanazokat az értékeket képviseli, mint az építőipari cég: maximalizmus, fair-play versenyzés és minőségi eredmények megszerzése a céljuk. A One d’Or speciális katamarán a nemzetközileg elismert és számos győztes hajót jegyző Paulovics Dénes műhelyében készült, és számos egyedi fejlesztést építettek bele az elmúlt két évben, a júliusi versenyre. Szakmai tanácsaival Andrew Landenberger ausztrál olimpikon, moth világbajnok támogatja a csapatot, a hajó teljes vitorlázatát is ő tervezte és készítette. A hajó kormányosa – és egyben tulajdonosa – Vándor Róbert, 11 éves kora óta versenyszerűen vitorlázik, első hajóját még főiskolai évei alatt építette. Kormányosként legnagyobb sikerei az Izsák Szabolcs emlékversenyen születtek, ahol 2005-ben, 2006-ban és 2009-ben is az első helyen végzett. A hajóról érdemes még tudni, hogy a típusa szerint Pauger M1 katamarán, jelenleg Magyarországon a legütőképesebb hajónak számít a katamarán mezőnyben. Hossza 35 láb, szélessége 7 méter, súlya nagyjából 700 kg.

 

Újabb kihívások

 

A hajó már a Kékszalagot megelőzően is részt vett több rangos hazai és külföldi megmérettetésen. A balatoni verseny előtt, júniusban, Németországban indultak a Rund Um mezőnyében (itt az előkelő 7. helyen végeztek), majd több magyar emlékverseny következett: a Fehér Szalag-Izsák Szabolcs Emlékverseny június végén (itt sikerült a katamarán hajóosztályban elsőként, abszolútban pedig másodikként szoros versenyben a Szentkirályi Principessa mögött célba érniük) és a Horváth Boldizsár emlékverseny július elején. És persze a Kékszalag után sem tétlenkednek: augusztusban irány Olaszország (Punta Ala), majd az év végéhez közeledve, szeptember-októberben ismét hazai vizekre eveznek, és részt vesznek a Szüreti és az Őszi Regattán végül pedig az évadzáró vitorlásversenyen.Ezt a folyamatos előrehaladást és a győzelmek után is töretlen lendületet a Baumit is díjazza, hiszen a cég tartós sikerének titka is az állandó innováció, amelynek révén több mint 21 éve nyújt maximális minőséget a házak hőszigetelésében, a homlokzatok és egyéb felületek építésében, kezelésében.