Audi: az eddigi legjobb év a tavalyi

Az Audi Konszern rekord működési eredménnyel zárta a 2010-es gazdasági évet. „A 3.34 milliárd eurót kitevő működési eredményünk is jól mutatja, hogy milyen nyereséges az Audi. Nemcsak Kínában, hanem világszerte sok régióban növekszünk, különösen az Amerikai Egyesült Államokban volt erősebb az Audi márka növekedése, mint a teljes piacon” – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.

„Jól kezdtük az idei évet és arra törekszünk, hogy az év végére több mint 1.2 millió autót szállítsunk ki ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Stadler.

Az elmúlt esztendő volt az eddigi legjobb az Audi történetében. Az Audi Konszern forgalmát 15 százalékkal növelve 1.092.411 darab járművet értékesített világszerte 2010-ben. Az értékesítésből származó árbevétel 35.441 (29.840)* millió eurót tett ki, ami 18,8 százalékos növekedést jelent. Az Audi Konszern jelentős mértékben 108,2 százalékkal 3.340 (1.604) millió euróra növelte működési eredményét. Az adózás előtti nyereség 3.634 millió euró értékével 88,5 százalékkal magasabb, mint a megelőző évben (1.928 millió euró). A 2.630 (1.347) millió euró adózás utáni eredmény 95,2 százalékkal haladja meg az előző évit.

A nettó likviditás 25,5 százalékkal, mintegy 13.383 (10.665) millió euróra emelkedett.

Az Audi Konszern sikeres üzleti fejlődésének oka elsősorban az elmúlt évben bevezetett új modelleknek – az Audi A8 zászlóshajótól kezdve az A7 Sportback modellen át egészen az Audi A1-ig, amely az első Audi a prémium kisautó szegmensben – köszönhető.
,,A legfontosabb kereskedelmi és pénzügyi mutatókban elért eredményeink bizonyítják az Audi magas színvonalú versenyképességét” – mondta Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának pénzügy és szervezet területeiért felelős tagja. „Továbbra is nagy kihívások előtt állunk, ilyenek például a legfontosabb fizetőeszközök volatilitása vagy a nyersanyagárak egyre nagyobb ingadozása. Mégis védettnek érezzük magunkat, hiszen az Audi Konszern rendelkezik mindazon képességekkel, melyek segítségével újabb és újabb sikereket érhetünk el.” – fűzte hozzá Strotbek.

Az Audi Konszern az elmúlt esztendőben 1.092.411 (949.729) darab gépjárművet értékesített világszerte, azaz 15,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A négykarikás márka az ázsiai/csendes-óceáni térségben, de Nyugat-Európában is (Németországgal együtt) és különösen az Amerikai Egyesült Államokban növekedett.

Németországban – a jelentős visszaesést mutató piaci környezet ellenére – a vásárlók 229.157 (228.844, plusz 0,1 százalék) Audit vettek át.

Nyugat-Európában (Németországgal együtt) az Audi 611.905 (588.309; plusz 4,0 százalék) darab járművet értékesített, s ezzel megerősítette piacvezető helyét a prémiumszegmensben. Nagy-Britanniában, Németország után a márka legjelentősebb piacán, az eladások 99.705 (90.513; plusz 10,2 százalék) darabra nőttek. A szomszédos Franciaországban a kiszállítások 52.520 (48.010, plusz 9,4 százalék), míg Olaszországban 60.337 (57.204; plusz 5,5 százalék) autóra növekedett.

Kínában (Hong Konggal együtt) összesen 227.938 (158.941; plusz 43,4 százalék) eladott járművel a négykarikás márka továbbra is piacvezető a prémiumszegmensben.

Kifejezetten pozitív folyamatokat mutatott az indiai piac, ahol az Audi 2007 szeptembere óta CKD-összeszerelést is folytat. A kiszállítások száma 81,1 százalékos növekedést mutatva végül 3.003 (1.658) darabra emelkedett. Az ingolstadti vállalat jelenleg A4, A6 és a Q5 modelljeit készíti aurangabadi üzemében. Az Audi szisztematikusan bővíti értékesítési és kereskedői hálózatát a térségben, márkakereskedői számát a jelenlegi 13-ról az év végéig 18-ra emelve.

Az Amerikai Egyesült Államokban a négykarikás márka kiszállításai a teljes piachoz képest jelentős mértékben emelkedett, 101.629 (82.716, plusz 22,9 százalék) darab kiszállított járművel rekorderedményt ért el. Így a márka piaci részesedése a prémiumszegmensben („Import High Group”) 8,6 (7,9) százalékra emelkedett.

A Lamborghini leányvállalat forgalma az 1.302 (1.515) darabos kiszállítással elmaradt az előző évitől. Ez elsősorban azzal magyarázható, hogy az elmúlt év májusában leállították a Murciélago modell gyártását. A Genfi Autószalonon a márka bemutatta a Murciélago új utódját, az Aventadort, mely néhány hónap múlva érkezik a piacra.