„A városoké a jövő” – Polgármesterek Napja a MIPIM-en
A MIPIM második napját a Polgármesterek Napjának keresztelték a szervezők. A városatyák mellett a reflektorfénybe került több főváros, melyek közül csak kiragadott példa London valamint a 2012-es nyári olimpiai játékok és Koppenhága 40 éves városmarketing stratégiája.
Lengyelország még mindig az első számú befektetési helyszín Közép-Európában. Dominanciáját jól mutatja, hogy számos város és régió, köztük Varsó, Gdansk, Poznan és Krakkó, képviselteti magát az idei MIPIM-en. A második helyen Csehország, a harmadikon pedig Szlovákia áll. Habár a román ingatlanpiac már kevésbé vonzó, mint három évvel ezelőtt, de a befektetői réteg számára továbbra is megfontolandó desztinációnak tűnik. Szomorú tény, hogy Magyarország említésre sem került a kelet-közép-európai befektetési területek között.
Nyugat-Európa felé haladva nagy publicitást kapott Koppenhága 40 évre szóló városfejlesztési startégiája is, melynek egyik célja, hogy a város és az Oresund régió közti együttműködést és azok infrastrukturális kapcsolatát megalapozza.
A 2011-es MIPIM díszvendége az Egyesült Királyság, ezért számos program kapcsolódik a szigetországhoz. Kiemelt szerepet kapott a 2012-es londoni nyári olimpia, annak jótékony hatása a város szállodaiparára. Szakértők elemezték a megarendezvény szomszédos városokra és városrészekre gyakorolt, már érezhető hatásait. Az Egyesült Királyság március 8-án tartott sajtótájékoztatóján Boris Johnson, londoni főpolgármester megszólalásai kötötték le a cannes-i publikumot: a sajtótájékoztató alatt nem lehetett megmozdulni a London sátorban.
„A városoké a jövő” kijelentés is London főpolgármesterének szájából hangzott el, mely mellett 400 város és helyhatóság képviselete is kiállt a Majestic Hotelben tartott Polgármesteri Ebéd során. Az eseményen Tarlós István, Budapest Főpolgármestere is részt vett. A közös megnyilatkozás mellett a jobb oktatási lehetőségek, termelékenység és a nagyobb hatékonyság szól.
A gondolatnak nem az újdonsága, hanem a politikai felismerése és a széles ingatlanszakma előtti legitimálása az, amivel a MIPIM idén hozzájárult az ingatlanos gazdasági trendek értelmezéséhez.
A napot a Budapest standon a BBR „B my guEST” című Wine Tasting programja zárta, ahol az öt kiállító további 20 szereplőt és az ő nemzetközi partnereiket látta vendégül. A borkóstolót Németh Bálint a Budapest Business Region alelnöke és Eszter Elemér a Studio Metropolitana ügyvezetője nyitotta meg. A rendezvény népszerű volt, a standon a tömeg a vásár zárórájáig hűségesen kitartott.