A turizmus újabb lökést adhat az ingatlanpiacnak

A nemzetközi fesztiválok jót tesznek a magyar ingatlanpiacnak. A nagyobb rendezvények után (időszakosan ugyan), de nagyobb az érdeklődés a budapesti lakások iránt -írja az Engel Group felmérése.

A tehetősebb vendégek például az Opera Fesztivál után érdeklődnek a leginkább, de a Forma 1 vagy akár a Sziget Fesztivál után is érzékelhető néhány százalékos emelkedés. A komolyabb fesztiválokon résztvevő potenciális külföldi vevők inkább az Operaház környékén lévő nagypolgári lakásokat keresik, vagy a város frekventált helyein található, új lakóparkok penthause lakásait részesítik előnyben.

A tanulmány szerint a tehetősebb fesztiválra járók az év nagy részében kiadják lakásaikat, ám a fesztiválok idején gyakran saját maguk használják azokat. Erdős Ildikó, az Engel Group marketingért felelős igazgatója elmdonta, hogy a lakóparkok építőinek érdemes a könnyedebb műfajok iránt érdeklődő, fiatalabb generációk érdeklődését is felkelteni egy-egy projekt iránt, hiszen 3-4 év múlva közülük kerülhetnek ki azok, akik családjukkal együtt Magyarországra költöznek majd dolgozni, valamelyik multinacionális vállalat alkalmazottjaként.

Különösen igaz ez a határmenti projektekre, ahol például a közeli Ausztriából az átlagnál sokkal többen érkeznek egy-egy fesztiválra. Jó példa erre a győri Városrét projekt, amelynek honlapjának látogatottsága megemelkedik egy-egy győri vagy soproni fesztiválután.

A szakember szerint az évente négy-hat millió látogatót vonzó a magyarországi fesztiválok vendégeinek ugyan csak néhány ezreléke vásárol magának itt lakást, ám az ingatlanosoknak a jövőben érdemes ezekre a potenciális vevőkre jobban fókuszálni, hiszen az első negyedév statisztikai adatai azt mutatják, hogy öt éve nem vásároltak olyan kevés ingatlant a külföldiek, mint az első negyedévben. Ebben az időszakban mindössze 1,800 szerződést kötöttek az ingatlanpiaci szereplők.