A plázalázban mindenki ?happy?

Demokratizálódik a vízfejű ország, a minőségi körülmények közötti vásárlás szabadsága egyre több embernek adatik meg vidéken is. Ami eddig csak a budapestieknek volt természetes, az egyre több megyeszékhelyen is elérhető lesz.

gy hangozhatna egy fennköltre fogalmazott PR-szöveg a plázák dicsőséges hazai térhódításáról. És mintha ennek a hangvételnek ma már nem is lenne ellenzéke Magyarországon. Hol vannak a hasonló színvonalú szövegeket gyártó filoszok, akik nyilvánosan fanyalognak az új helyzet miatt, és ellenkező előjellel fogalmaznak hosszú eszmefuttatásokat arról, hogy a népléleknek jobbat tenne, ha a plázák Pesten maradnának?
A globalizáció és kommercializálódás újabb állomására zökkenőmentesen érkezett el az ország, nincsenek siránkozó hangok, pedig vidéken gyorsan kezd elharapózni a fővárosi módi.
Az ingatlanbefektetetők nem átallottak akkora bevásárlóközpontokat emelni az ország több nagyvárosában, amilyenekről eddig mindenki azt hitte, hogy csak a fővárosban tudnak megélni. De mára kiderült: ez az évtizedes tétel már nem állja meg a helyét. Sőt befektetői szempontból fordult is a kocka! Budapest egyre jobban megközelíti az európai átlagot az egy főre jutó bevásárlóközpontok terén, éppen ezért az ország többi részén igazán van mit behozni. Ezért biztos, hogy az össznemzeti plázásodás nem fog megállni, lépésről lépésre az egész ország területén átalakítja a bevásárlási szokásokat. Ehhez jelentős mértékben járulnak hozzá a gyorsan terjedő, nevükben is az amerikai életérzést sugárzó strip mallok.
Az elméleti megközelítés helyett a hétköznapi bevásárlási körútjaikkal ítéletet mondó vidéki lakosságnak a jelek szerint nincsenek ellenére az új fejlemények. Az eddigi beruházások gond nélkül töltötték be az addigi űrt. Most úgy tűnik, a plázák miatt mindenki ?happy?.