A nő választja ki a lakást, de a férfi fizet

A közhiedelemmel ellentétben a nők szava döntőbb a lakásvásárlásnál, mint a férfiaké; ám a fizetési feltételek megbeszélését a nők több mint 80 százaléka a férfiakra bízza – tette közzé az ingatlanberuházó Engel Group a cég saját belső elemzésének tapasztalatait.

A vásárlói szokásokat vizsgáló elemzés szerint a nők csak az első, személyes benyomás megszerzése után, második alkalommal viszik el házastársukat, partnerüket a lakásokat értékesítő irodába. Ugyanakkor a fizetési feltételek megbeszélését és a szerződés megkötését a nők több mint 80 százaléka a férfiakra bízza – állapítja meg az Engel csoport.

A kutatás szerint a nők és a férfiak egymástól eltérő szempontok alapján döntenek egy-egy lakás mellett. A nők inkább a lakás fekvését, a konyha felszereltségét, a fürdőszoba nagyságát tartják szem előtt, míg a férfiak inkább az olyan technikai jellegű paramétereket veszik figyelembe, mint a fűtőtestek nagysága vagy a burkolólapok minősége.

A közleményből az is kiderül, hogy egyre több single életmódot folytató vásárlója van a cég budapesti, 550 lakásos beruházásának, a Sun Palace-nak. Az egyedülálló vásárlók 80 százaléka nő, a cég szakértői szerint a férfiak ma még inkább lakást bérelnek.

A külföldi vásárlók viszont szinte száz százalékban férfiak, de egyre több befektető magával hozza élettársát is a vásárlási döntés meghozatala előtt. A vásárlásnál legfontosabb szempontjuk a lakás ára és az, hogy Budapest mely kerületében található, illetve a lakóparkok esetében az, hogy milyen szolgáltatásokat – uszoda, wellness központ, kávézó – nyújtanak.

Az izraeli tulajdonú Engel Group jelenleg 115 milliárd forint értékben ruház be Magyarországon. Több mint 100 milliárd forint értékben 5 ezer lakást épít Győrben és több mint 10 milliárd forintos beruházással 550 lakást húz fel Óbudán