A magyar autógyárak húzhatják ki a válságból a hazai autópiacot

A hazánkba települt autógyárak fejlesztéseinek köszönhetően úgy néz ki, hogy a magyar járműipar átvészeli a válságot, sőt erősödni is fog. Mint korábbi cikkünkben megírtuk idén a kétéves csökkenő tendencia visszafordult és növekednek az autóeladások.

Az emelkedő értékesítések ellenére 2008 óta az 1100 autókereskedő és szerviz közül 400 jelentett csődöt. Sajnos a vásárlás megtorpanása nem hagyott esélyt a fennmaradásra. A mérséklődő eladásokkal párhuzamosan nőtt a járművek átlag életkora. A mintegy hárommillió autó átlagban 11,1, a 152 ezer motorbicikli pedig 15,2 éves. A motorkerékpár piac zsugorodása az idén is folytatódott.

Az MGE (Magyar Gépjárműimportőrök egyesülete) elnöke, Erdélyi Péter szerint a kedvező tendencia a személygépjármű piacon főként a céges flottaértékesítésnek köszönhető, aminek aránya a 60%-ot is meghaladja az eladásokon belül. Magánszemélyek nemigen érdeklődnek az autók iránt, és ez a trend várhatóan a jövőben maradni fog, amíg vissza nem tér a fogyasztók vásárlási és hitelfelvételi kedve.

A kereskedőknél is nagyobb vesztes volt a lízingpiac, ami az utóbbi két évben 80%-kal zuhant vissza. A személykocsik előre jelzett értékesítése a 46.000 darabszámot fogja elérni ebben az esztendőben. 2011-ben 58.000, 2012-ben 75.000, 2013-ban 90.000 és 2014-ben pedig 110.000 darab autó eladását prognosztizálja az MGE.