A Gucci nem törődik a válsággal

Bár a világ pénzügyi piacain az elmúlt napokban vihar tombolt, ez úgy látszik nem volt jelentős hatással a Gucci-ra, aki az Andrássy utat meghódítani igyekvő világmárkák között a napokban nyitotta meg üzletét nálunk, s ráadásul még számos luxus márka követheti példáját.

2005-ben elsőként az
Ermenegildo Zegna olasz divatház nyitotta meg boltját az Andrássy úton, majd ezt
követte a Louis Vuitton, a Burberry és most a Gucci. Néhány hét múlva
csatlakozhat a sorhoz a főleg táskában és cipőben erős Roberto Cavalli
szaküzlet, s várhatóan az év végéig az Armani divatház és kávéház is átvághatja
szalagját. A sor azonban még korántsem ért véget, már a befejezéséhez érkezett a
drága mobiltelefonokat gyártó és forgalmaző Vertu üzlete, s hamarosan
elkezdődhet az Andrássy út és a Nagymező utca sarkán a Dolce & Gabbana
exkluzív szalonjának kialakítása, valamint piaci hírek szerint a már jelenlévő
Omega után a sportos órákat gyártó TAG Heuer is hamarosan megnyithatja üzletét.

A luxuscikkeket forgalmazó üzletek inváziójának egyik oka az, hogy
jelentősen emelkedett a Budapestre irányuló japán turistaforgalom – egyes
luxuscikkek forgalmazásával foglalkozó cégek ugyanis éppen a távol-keleti utasok
számától teszik függővé az üzletnyitást. Az európai “nagybevásárlást” intéző
japánokon kívül egyre jelentősebb a magyar vevők aránya is. A vásárlóerő
növekedésének biztos jele az is, hogy a luxuscikkgyártó cégek a magyarországi
képviselő helyett saját vállalkozásban vesznek részt az üzletnyitásban. Az
Andrássy út meghódításának következő állomása a Chanel és a Dior megjelenése
lehet, illetve továbbra is elképzelhető, hogy egy párizsi nagyáruház nyit a
korábbi Divatcsarnok – régebbi nevén Párisi Áruház – újjászülető épületében.