A 45-48 négyzetméteres, kétszobás lakás a slágertermék – Jól kezdte az évet az AL Holding

Bár 2008 első negyedévében éves összevetésben 43% százalékkal csökkentek a budapesti új lakás eladások, az AL Holding Zrt. 2008 első negyedévét mégis kedvező eredménnyel zárta.

A Dagály Sétány projekten a piaci tendenciához képest alig regisztrált visszaesést, sőt a Mandala Kert esetében 68 százalékkal (262 millió forinttal) nagyobb nettó árbevételt realizált és 53 százalékkal több lakást értékesített, mint 2007 hasonló időszakában. Az AL Holding jelenleg folyó fejlesztései meghaladják a nettó 25 milliárd forintot és a 66 ezer négyzetmétert. A XIV. kerületi Mandala Kert második ütemében 35 db 41-70 négyzetméter nagyságú lakás, míg a XIII. kerületi Dagály Sétány épületegyüttesében 691 db lakás vár gazdára a további ütemeket is beleértve. Az első negyedévben az AL Holding kínálatában a 45-48 négyzetméteres, 2 szobás lakás volt a „slágertermék”, átlagosan 360 ezer forintos négyzetméter áron.
 
Az elmúlt évek lakásvásárlási trendje az, hogy a vevők az első negyedévben mindig kivárnak, ezért az értékesítési mutatók jellemzően gyengébbek az adott év későbbi időszakainak eredményeinél. A budapesti lakáspiacot 2008 első negyedévében azonban még a szokásosnál is erőteljesebb keresletcsökkenés jellemezte: 2007 és 2008 első negyedévének viszonylatában 43 százalékos eladás csökkenés volt tapasztalható.

A XIV. kerületben észlelt 24 százalékos keresletcsökkenéssel szemben az AL Holding Zrt. a zuglói Mandala Kert elnevezésű projektjében az idei év első három hónapjában 53 százalékkal több lakást értékesített, mint 2007 első negyedévében. A több mint nettó 3 milliárd forint értékű, 183 db lakást magába foglaló 75 százalék kert és 25 százalék lakóépület arányú Mandala Kert második ütemének értékesítése jelenleg is zajlik, az átlagos négyzetméter ár 383 ezer forint. A legkelendőbbek a 45-48 négyzetméteres lakások. A jelenleg 70 százalékos készültségi fokon álló ingatlan műszaki átadását 2008 őszére tervezi a beruházó. „Az első negyedév egyébként visszaeső általános kereslete mellett Zuglóban a versenytársak átlagához képest 2,5-3 szoros értékesítési eredményt értünk el. Ez azt bizonyítja, hogy az előző éveknél jóval alaposabb piackutatással, tudatos telekválasztással, ideális lakásmix-szel, optimális árazással és professzionális marketinggel a piac nagy játékosai továbbra is sikeresek tudnak maradni.” – magyarázta a pozitív eredményeket Hunyady Attila, a vállalat elnöke. A beruházó jelenleg a harmadik ütem lehetőségeit vizsgálja.