Nincs elég hajója, de jövő nyáron vízi járatot indítana BKV

Új tömegközlekedési útvonalat alakítanak ki Budapesten Újpest és a Millenniumi Városközpont között a Dunán. Uniós forrás igénybevételével három új kikötőt építenek, ötöt pedig felújítanak. A tervek szerint csúcsidőben 20 percenként közlekedik itt hajtó, amellyel háromnegyed, illetve egy óra lesz az út a két végállomás között.

A  Duna tömegközlekedési szempontból kihasználatlan. A hajózás fellendülése és a tömegközlekedés vízi útra terelése részben tehermentesíteni tudná a túlzsúfolt fővárosi közlekedést.

A BKV 2012 nyarától ezért a dunai közlekedési útvonalon 8 megállóhely érintésével környezetkímélő, és a teljes vonalon – a Duna vízállásától függően – részlegesen akadálymentes tömegközlekedési útvonalat létesít. Ehhez szükséges három új kikötő (Újpest, Árpád híd, Millenniumi Városközpont) megépítése, valamint öt már meglévő (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) felújítása, korszerűsítése, akadálymentesítése, infrastruktúrájának fejlesztése. A 493 millió forintos fejlesztés 90 százaléka uniós forrásból valósul meg. A tizenegy és fél kilométeres útvonalat a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként közlekedő hajók hegymenetben, vagyis Újpest felé egy óra, míg völgymenetben, vagyis a Millenniumi Városközpont irányában háromnegyed óra alatt teszik majd meg. Az ígéretek szerint a BKV tarifarendszerébe illeszkedő díjakkal korszerű és magas komfortszintű szolgáltatást nyújtanak az utasoknak. A kikötők kocsival és biciklivel is könnyen elérhetőek lesznek, a hajókon lehet majd kerékpárt szállítani.  A fedélzeten lesz büfé és WIFI-elérhetőség. Az uniós pályázat a kikötőfejlesztéshez nyújt forrást, járműbeszerzésre nem ad lehetőséget. A BKV-nak most nincs elég hajója az új járathoz, középtávon új járműveket kell beszerezni – olvasható a BKV és a BKK közös közleményében. Arról nem írnak, hogyan oldanák meg a járműbeszerzést.