Reped a 3-as metró sínje

A BKV szerint azért kellett bevezetni a sebességkorlátozást a 3-as metró vonalán, mert az elmúlt években a sínek anyaga kifáradt, a sínfejen hajszálrepedések keletkeztek, ezek mélyülésével pedig síntörések következhetnek be.

Mint arról beszámoltunk, a BKV kedd üzemkezdettől sebességkorlátozást vezetett be a 3-as metró teljes vonalán. Még hétfőn megkérdeztük a közlekedési céget, miért volt erre szükség, a válasz most érkezett meg. Eszerint a BKV néhány éve a hagyományos pályafelügyeletet kiegészítette a kopás mértékének megítélésére alkalmas eljárásokkal is.

A pályafenntartási szakma az utóbbi 8-10 évben új fogalomként találkozott az úgynevezett head-check jelenséggel, amely az anyag kifáradásos kopásának következményeként a sínfej felületén jellegzetes rajzolatot képez. Ez a felületi nyom oda vezet, hogy a vasanyagban hajszálrepedések keletkeznek, ezek mélyülésével pedig síntörések következhetnek be – írja a BKV a válaszában..