hirdetés

Átlagon felül növekszik a teherforgalom Ferihegyen

Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest. Egyebek mellett ezekről az eredményekről is tájékoztatják a külföldi partnereket a Budapest Airport szakemberei a müncheni Air Cargo Europe szakkiállításon.

A bajor fővárosban ezen a héten rendezik a légi teheráru szállítás, az air cargo legnagyobb európai szakmai seregszemléjét, amelyen a területért felelős René Droese, ingatlangazdálkodási igazgató vezetésével vesz részt a Budapest Airport csapata. A Budapest Airport által regisztrált 32,3 %-os első negyedéves cargo-növekedés jelentős mértékben meghaladja az európai átlagos növekedést, ami ebben az időszakban 8 %-ot ért el. A müncheni Air Cargo Europe kiállításon a budapesti repülőtér a hamburgi és a düsseldorfi repülőtérrel közösen állít ki, hiszen a cargo-s szakemberek szerint jelentős szinergia rejlik a társrepülőterek közötti együttműködésben, amely fellendítheti a raktárépítést is.

A budapesti repülőtéren rövidesen két új logisztikai bázist adnak át a csomagküldő szolgálatok (az ún. integrátorok) jobb repülőtéri kiszolgálása érdekében. Alig néhány héttel a TNT Express és a DHL Express új bázisának átadása előtt erről így nyilatkozott a cargo-területért is felelős René Droese, ingatlangazdálkodási igazgató: „Nagy várakozással tekintünk az új beruházások átadása elé, hiszen az új központoknak köszönhetően tovább erősödhet a repülőtéren a teheráru forgalom, amelynek növekedése immár 40 hónapja töretlen.

A gyors növekedés számos tényező együttes hatásának köszönhető, hiszen közrejátszik ebben az olyan új partnerek megjelenése, mint amilyen Qatar Airways Cargo vagy a régi partnerek, így a Cargolux és a Turkish Cargo által szállított áru mennyiségének bővülése.  A cargo-forgalomhoz hozzájárultak a széles törzsű utasszállító gépek rakterében elindított ún. belly cargo szállítmányok, amilyenek az Emirates naponta közlekedő dubaji járatával vagy az Air China pekingi gépével érkeznek, járatonként akár 10-12 tonnás kapacitással.”

Az új logisztikai bázisok mellett a Budapest Airport hozzákezdett egy évi 150 000 tonnás éves kapacitású, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ fejlesztéséhez. A 2019-es átadásra tervezett projekt előkésztése megkezdődött, mindez szerves része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, összesen mintegy 50 milliárd forintos (160 millió eurós) repülőtér-fejlesztési programjának.

„Meggyőződésem, hogy Budapesten optimálisak a feltételek a cargo-járatok további bővítésének.” Nyilatkozta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője. Kifejtette, hogy a mostani beruházásokkal tovább erősítik a magyar főváros szerepét a régi légi teheráru forgalmában, egyszerűsített és központosított ügyintézéssel, speciális igényeket kielégítő logisztikai kapacitásokkal állnak a partnerek rendelkezésére.”