Világbirodalom épül – Hogy nyomul Kína külföldön?

Repülőteret, vasútállomást építenének kínai cégek Magyarországon, legalábbis a hétvégén bejelentett kínai-magyar megállapodások és az azt követő sajtóhírek szerint. De mit építettek eddig a kínaiak külföldön? Milyen óriás-beruházások köthetőek a szombathelyi cargo-repülőtérrel összefüggésbe hozott Shanghai Construction Group nevéhez? Hogyan finanszírozzák a kínaiak a külföldi infrastruktúra beruházásokat? Miért küldte el a lengyel kormány az egyik legnagyobb kínai építőipari céget?

A hétvégén tett kínai-magyar csúcstalálkozó bejelentései között szerepelt a Magyarországon létesítendő kínai a logisztikai és cargobázis megépítése is. Bár a helyszínnel, a megvalósítás időpontjával kapcsolatban semmilyen részlettel nem lettünk gazdagabbak a nagy kínai-magyar összeborulás után, Fellegi Tamás fejlesztési miniszter ugyanakkor azt kijelentette, hogy a helyszín kiválasztása még hátra van, de az már biztos, hogy lesz ilyen központ.

A kínai cargo-repülőtér és logisztikai bázis évek óta napirenden van Magyarországon és az elmúlt években a felhajtás csak nőtt, amit részben Kína megállíthatatlannak tűnő növekedésével, részben az ingatlanfejlesztési piac drasztikus beszűkülésével magyarázhatunk. A válság miatt munka nélkül maradt ingatlanfejlesztők ugyanis az elmúlt években intenzíven elkezdtek kitörési pontokat keresni. Ezen kitörési pontok közé tartozik a magyarországi cargo-repülőtér és logisztikai központ építésének lehetősége is. Ennek eredményeként valóságos tolongás indult meg a projektért, az elmúlt néhány évben több helyszín (Tököl, Mezőkövesd, stb.), több fejlesztő neve is felmerült a projekttel kapcsolatban.

Tovább a ReSourceinfo.hu cikkére.