Versenytársat kapott Demján Szlovéniában

Demján Sándor magyar nagyvállalkozó cége, a TriGránit erős konkurenciát kapott Ljubljanában.

Az osztrák Spar Csoport személyében Szlovéniában is versenytársat kap Demján Sándor és a TriGranit. A magyar nagyvállalat Emonika City Center nevű plazáját készíti elő a szlovén fővárosban, de egyelőre nem túl gyorsan halad. Belép viszont mellé a Spar, amely 100 millió euróért építi meg a maga központját Ljubljana Siska kerületében.

A seenews.com szerint a 32 ezer négyzetméternyi bérterületet kínáló Siska Shopping Centre-t 2012 őszén akarják megnyitni. Lesz benne 6 ezer négyzetméternyi szórakoztató központ és természetesen a Spar zászlóshajójának számító Interspar hipermarket a mágnesbérlője. A Spar jelenleg két hiparmarketet működtet van a fővárosban, s egyet-egyet Mariborban és Celjében.

A TriGránit projektjének teljes beruházási költsége 250 millió euró. Összesen 196 ezer négyzetméteren létesülnek irodák, üzleti-kereskedelmi helyiségek, lakások, és szállodák. A városrésznyi ingatlanfejlesztéshez 4000 parkolóhely is tartozik.

A kiskereskedelmi ingatlanpiac hagyományosan fejlett Albániában. Számtalan kis üzlet, étterem, kávézó és bár várja az szkipetárok kínálatára éheseket. Fejlett benzinkúthálózat van, az árak 10-20 százalékkal alacsonyabbak, mint Montenegróban, ahol a nyugat-európai átlaghoz nagyon hasonló az árszint. Rengeteg pénz áramlik vissza azokból az országokból, ahol az albán vendégmunkások dolgoznak, ennek nyoma is van: az albániai üzletközpontok között még nem nagyon találni nagy multit, maguk indítanak élelmiszerhálózatokat. A Nyugathoz való kötődés jele, hogy az üzletre kiteszik annak az országnak a zászlaját, ahol a tulajdonos főállásban dolgozik.