Újabb nekifutás a magasabb közúti teherszállítás díjáért
A tranzit teherautó forgalom továbbra is komoly vitatéma az EU országok életében, hiszen más érdekek vezetik a tranzitországokat, és más a célországokat. Előbbibe többek között Ausztria, vagy épp Magyarország, utóbbiba a nagy déli országok, Olaszország, Spanyolország tartoznak. A héten kerül sor az EU közlekedésügyi-minisztereinek találkozójára Luxemburgban.
Természetesen megszólalt a vitában az egyik leghíresebb tiroli civil kezdeményezés vezetője, Fritz Gurgiser, aki hosszú évek óta szervez különböző blokádokat, és tiltakozik az egyre növekvő tranziforgalom ellen. Nem várok túl sok változást, hiszen a külön illetéket nagyban kompenzálja az “extrém olcsó dízel”, így a tankjaikat nálunk töltik fel, mondta Gurgiser. Ezzel pedig tulajdonképpen vázolta is Ausztria helyzetét, mely az EU egyik legfőbb tranzitországaként gyakorlatilag az EU-ba való belépése óta nem tudott megoldást találni az egyre növekvő tranziforgalomra.
Persze megszólalt a másik érdekelt fél, az IRU is. A Fuvarozók Nemzetközi Szövetsége hangsúlyozta, hogy az EU aktuális tervezete munkahelyeket, a növekedést és a versenyképességet is veszélyezteti. Úgy gondolják, hogy az autópályadíjak, az üzemanyag jövedéki adója, illetve a környezetvédelmi illeték éppen elég hozzájárulást jelentett eddig, a további díjtételek nem oldhatják meg az utak túltelítettségét.