Több mint 652.950 autót szállított le az Audi az első félévben
Az AUDI AG az idei év első hat hónapja során világszerte összesen több mint 652.950 szállított ki vásárlóinak, 17,7 százalékkal többet, mint 2010. azonos időszaka alatt. Elsősorban a SUV-modellek iránti érdeklődés nőtt erőteljesen, de az Audi A1 és az A8 is kiváló eredményeket produkált.
„Az első félév egyértelműen kedvezőbben alakult várakozásainknál, mindenekelőtt az európai piacokon tapasztalható kereslet élénkülésének köszönhetően“ – emelte ki Peter Schwarzenbauer, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Ugyancsak optimistán tekintünk az elkövetkező hónapok elé, ugyanis az idén az új A6 Avant és a Q3 révén nagy jelentőségű volumenmodellekkel jelenünk meg Európában a hagyományosan gyengébb második félév során.“
A január és június közötti időszak során a márka európai eladásai 13,5 százalékkal, összesen 382.850 darabra emelkedtek. A bővülés motorjául itt az Audi A1 illetve az A8 új generációja szolgált, amely tavaly év eleji bemutatkozása óta folyamatosan növelte piaci részesedését. A négykarikás márka azonban Q7 modellje révén is erősítette pozícióit a felsőkategóriában, az Audi nagyméretű SUV-modelljének európai eladási volumene 23,5 százalékkal bővült.
Jelentős növekedés jellemezte ezen időszak során a német piacot is: 125.091 autóval, s elsősorban A1, A7 és A6 modelljeinek köszönhetően az AUDI AG 15,7 százalékkal növelte itteni eladásait az előző év azonos időszakához képest.
Kiemelkedő eredmények születtek továbbá Franciaországban (plusz 26,1 százalék), illetve Nagy-Britannia (plusz 11,7 százalék) és Skandinávia kifejezetten design-orientált régióiban is. Svédországban 19,3 százalékkal 10.423, Norvégiában 28,7 százalékkal 4.310, Finnországban 29,3 százalékkal 3.898, míg Dániában 30,2 százalékkal 3.678 darabra emelkedtek az eladások. Kelet-Európában ugyancsak mind intenzívebb érdeklődés mutatkozik az ingolstadti modellek iránt, Oroszországban 24,1 százalékkal több, összesen 11.757 Audi talált gazdára.
Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi 15,4 százalékkal 55.909 járműre növelte eladásait az első félév során. Itt is kiválóan szerepelt a márka új zászlóshajója, az Audi A8, de a SUV-modellek is jelentős pluszt produkáltak: a Q5 14,2, míg a Q7 nem kevesebb, mint 41,2 százalékkal nagyobb volumenben kelt el.
Az ázsiai bővülést ezúttal is a legnagyobb piac, azaz Kína emelkedő darabszámai határozták meg, ahol az Audi 140.699 autót értékesített az idei első félév alatt, 28 százalékkal múlva felül 2010 első hat hónapját, egyben hazai, német piacának teljesítményét. Kínában elsősorban a középkategóriás modellek eladásai produkáltak jelentős bővülést, s noha a felsőkategória továbbra is meghatározónak számít, ezúttal 54.529 eladott példányával az Audi A6 bizonyult messze a legnépszerűbb modellnek. Közel megduplázódtak az Audi Q5 eladásai (plusz 97,4 százalék), de az A4 sorozat tagjaiból is 34,2 százalékkal több talált gazdára.
Az ázsiai piacok másik képviselője a feltörekvő BRIC-államok körében India, amely mind fontosabbá válik az Audi számára. Az év első hat hónapja alatt itt eladott 2.802 autóval, s 100,1 százalékos bővülésével az indiai értékesítés egyértelműen felülmúlta az amerikai kontinens legjelentősebb feltörekvő piacai, Brazília (2.182 darab, plusz 47,0 százalék) és Argentína (2.657 darab, plusz 29,5 százalék) volumenét.
Schwarzenbauer: „Kínában a mobilitás bővülése felülről lefelé halad: míg a társadalom felső rétegei a felsőkategóriás járműveket keresik, az új középosztály a kisebb
prémiummodelleket fedezi fel magának. Indiában viszont e folyamat elsősorban az alsóbb rétegekből indult, ám immár a nagyobb prémiummodellek piaca is folyamatosan bővül. Úgy döntöttünk, az indiai piacon is megjelenünk új Audi Q3 modellünkkel, hogy mi is részesei lehessünk e fejlődésnek.“