Terjeszkedik a Versace

Ismét profitot tudott termelni tavaly a Gianni Versace S.p.A.: az olasz divatház 8,5 millió eurós adózott eredménnyel zárta 2011-et a 2010-es 21,7 milliós veszteség után.

A milánói székhelyű családi vállalkozás a következő három év mindegyikében két számjegyű forgalombővülésre számít – tavaly 16 százalékkal, 340,2 millióra tudták növelni árbevételüket. Mára az adósságállomány is kézben tartható mértékűre, nettó 29,5 millióra apadt, hála az erős cash flow-nak, ami a beruházási és terjeszkedési terveket is alátámasztja. Egy éven belül húsz új üzletet kívánnak nyitni szerte a világon – a felét Kínában, hiszen az ágazat más nagyágyúihoz hasonlóan a Versace is arra számít, hogy ott még a gazdasági lassulás se fogja vissza a luxustermékek iránti keresletet. A másik irány az internet: idén szeptemberben nyílhat meg az első online Versace-butik, amelynek szolgáltatásait közvetlenül a Medúza-fejes divatház tartja majd kézben, csak a logisztikát szervezik ki.

A Versace nem eladó és nem vonnak be külső befektetőket sem – hangsúlyozta a tulajdonos család, azaz az 1997-ben meggyilkolt alapító-tervező Gianni Versace két testvére, Santo és Donatella, valamint az utóbbi lánya, a vállalat működtetésében egyre aktívabb szerepet játszó Allegra Beck, aki az alapító végrendeletének megfelelően 2004 óta a Versace 50 százalékos tulajdonosa.