SPAR és Tesco: verseny a magyar beszállítókért?
Habár a magyar beszállítók sokszor panaszkodnak arról, hogy a multinacionális áruházláncok ellehetetlenítik, kihasználják őket, a legnagyobb üzletláncok az elmúlt hetekben komoly kampányokat indítottak a hazai termékek népszerűsítéséért. Ezek az akciók elsősorban hosszabb távon jelenthetnek fellendülést egy-egy magyar gyártónak.
Kutatások szerint az áruk eredete felértékelődött a magyar vásárlók döntési folyamatában. Ezt a vásárlók ugyanolyan fontosnak tartják, mint a kedvező árakat, és akciókat. A magyar vevők jelentős részére jellemző, hogy a hazai termékeket keresik. Míg 2005-ben a megkérdezett vásárlók 52%-a tartotta fontosnak a termékek hazai eredetét, addig 2009-ben 68% nyilatkozott így. (Gfk Hungária tanulmány: Étkezési szokások 2009).
A hírekben azonban gyakran hallani a magyar beszállítók panaszairól. Egy nagy kereskedelmi lánc egykori munkatársa korábban a Pénzcentrumnak a következőképpen foglalta össze a helyzetet:
“Nyílt titok, hogy kegyetlenül letörik az árakat: persze, szép dolog, hogy kiírják, hogy ez és ez a termék hazai beszállítótól származik, de ezek a vállalatok egytől egyig rá vannak kényszeríve az irreálisan alacsony árakra. Kipréselik a legkedvezőbb árakat a beszállítókból: az nem érdekli őket, hogy egy év múlva csődbe megy a cég. Az olcsóság célja pedig szentesíti az eszközt.
Hallottam olyasmit is, hogy utólagosan történt szerződés-átírás, változtatás, módosítás. A cél a legtöbb esetben az, hogy az ár nehogy úgy jöjjön ki, mintha beszerzési ár alatti értékesítésnek tűnne.”
Az üzletláncok számára azonban komoly reklámértékkel bír az, hogy minél nagyobb arányban forgalmaznak magyar beszállítóktól származó termékeket. Az pedig vitathatatlan, hogy egy-egy komolyabb promóció a beszállítókat, termékeik ismertségét, márkaértékét is erősíti.
100 méterre a Balaton: Most indult a kivitelezés, de már alig van lakás ebben a hiánypótló beruházásban!
Iroda
Hihetetlen ajánlat: Iroda és raktár bérlési lehetőség a belváros közelében!
A tökéletes iroda és raktár itt várja! Ezért NE hagyja ki ezt a lehetőséget!
Találd meg az ideális irodát gyorsabban, mint valaha!
Kihívások és lehetőségek az irodapiacon: hogyan lesz jobb az iroda, mint az otthon?
Raktár
Tudtad? Ennyire egyszerű megtalálni a megfelelő raktárt!
Hihetetlen ajánlat: Iroda és raktár bérlési lehetőség a belváros közelében!
A tökéletes iroda és raktár itt várja! Ezért NE hagyja ki ezt a lehetőséget!
Iroda- vagy raktárvadászat? Itt a megoldás!
Otthon
Ezt az ingatlanos appot nem hagyhatod ki, ha okos döntést akarsz hozni!
Lakásvásárlási roham készülődik: Billiók áramolhatnak a nyugdíjpénztárakból az ingatlanpiacra!
A drasztikus ingatlanár emelkedés már 2024 év végén elindult!
Repülőrajtot vett a lakáspiac 2025-ben!
Dizájn
6 nappali, amelyre rá sem lehet ismerni: előtte-utána képeket mutatunk
Hallottál már az „öt érzékszerv” módszerről? Gyorsan végez a napi feladatokkal, aki így takarít
7 ötlet, hogy a fürdőszoba ne legyen rumlis – Kihozták a legtöbbet a legkisebb helyből
6 hasznos konyhai gép, amikkel olcsóbban jössz ki a hónap végén – Környezet- és pénztárcabarát megoldások
Pénz
Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
A miniszter eredendő bűnnek nevezte azt, ami történt.
Adó és jog
Ezek az elvárások uralják a munkaerőpiacot 2025-ben!
Minimálbér-emelés 2025: Ezért fájhat a munkáltatóknak és a munkavállalóknak egyaránt!
Érdekes kutatás: a rossz munkahely megbetegít, a jó kolléga aranyat ér
3 társadalmi és 5 céges döntés, amit nem lehet az AI-ra bízni
Retail
Tiborcz István üzleti kérdésekben nem kéri ki Orbán Viktor véleményét
Minden kérdésre válaszolt a miniszterelnök veje.