Rogán megszüntetné a Tarlós által létrehozott BKK-t

Drágán működik, és a BKV pénzügyi helyzetének megoldásában nem tudott érdemi eredményeket felmutatni a Budapesti Közlekedési Központ, ezért érdemes lenne megfontolni a megszüntetését.

Az Index információi szerint nem csupán a 10 ezer forintos útdíj bevezetésének terve merült fel a fővárosi politikusok fejében, amikor a BKV 70 milliárdos adósságának rendezéséről tárgyaltak. A lap úgy tudja, hogy Rogán Antal, V. kerületi polgármester – még az útdíjterv nyilvánosságra kerülése előtt –azt is felvetette, hogy érdemes lenne megfontolni a Tarlós István hivatalba lépése után létrehozott Budapesti Közlekedési Központ Zrt. feláldozását is. Rogán érvelése szerint a Vitézy Dávid vezetésével működő BKK egy újabb bürokratikus központtá nőtte ki magát, sok pénzt emészt fel, de az elmúlt másfél évben valójában nem tudott úrrá lenni a BKV gondjain.

 


György István főpolgármester-helyettes szerint felelősen gondolkodó fővárosi politikus nem állíthatja, hogy a BKK Zrt. bürokratikus központ lenne, hiszen mintegy 50 milliárd forint összértékű uniós fejlesztési támogatást szerzett a főváros számára, és számos beruházás megvalósításán dolgozik. György szerint a BKK-nak köszönhető mintegy két tucat, az előző ciklusból válsághelyzetben itt hagyott projekt megmentése is, többek között a Budapest Szíve 4 milliárd forintos és a Margit híd 6 milliárd forintos uniós támogatása múlott a szervezet beavatkozásán. Az Index információi szerint a BKK Zrt. jelenleg 9 milliárd forintos éves költségvetéssel működik. A keretbe azonban az FKF Zrt-től átvett közútfenntartási feladatokra szánt 6 milliárd is beletartozik, valamint itt könyvelik a parkolási, teherautó behajtási díjakat és a taxidroszt-üzemeltetést.