Rákosrendezőig járna a kisföldalatti?

Meghosszabbítanák a kisföldalattit a Rákosrendező pályaudvarig, hogy könnyen el lehessen érni a Vidámpark tervezett új helyszínét. Majdnem biztos ugyanis, hogy a vurstli ide költözik a Városligetből.

Bár a pályaudvar nincs messze a ligettől, jelenleg nehezen megközelíthető, kihalt vidék. Ezért kapna metrós összeköttetést a belvárossal. Tarlós István korábban bejelentette, a Fővárosi Állatkertnek szüksége van a vidámpark helyére, ezért 2014-ig mindenképp elmegy innen a vurstli. A helyszínről a Főpolgármesteri Hivatal hallgat, Papcsák Ferenc zuglói polgármester viszont régóta lobbizik azért, hogy ha már úgyis kiteszik a szűrét a Vidámparknak, maradjon a kerületben, a vasút pedig olyan fejlesztésre váró terület, ami be tudná fogadni. – Tárgyaltam a MÁV vezérigazgatójának, hogy adjuk át az ingatlant az állami vagyonkezelőnek. A zuglói önkormányzat pedig kész módosítani a szabályozási tervet – adott helyzetjelentést Papcsák Ferenc. A polgármester szerint keresve sem lehetne jobb helyet találni a parknak, ami kinőtte régi helyét. – Az M3-as autópályáról és vonattal az elővárosokból és a Nyugati pályaudvarról is könnyen el lehet jutni ide. A kisföldalattit pedig egyszerűen el lehet hozni ide a Mexikói úti végállomásról. Ezzel párhuzamosan a Városligetből kitilthatók az autók. A forgalmat a vasúti pálya mentén és helyén kialakítandó útra kell terelni – vázolta az elképzeléseket Papcsák. A kismetró meghosszabbításának ötlete nem az ő fejéből pattant ki. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban már beadott egy pályázatot az uniós támogatások elosztásával is foglalkozó Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez. – Több metróhosszabbítás között szerepel a földalatti bővítése is a 2020-ig tartó fejlesztési tervek között. A pályaépítés 5-10, az új járművek vásárlása pedig mintegy 20 milliárd forintba kerülhet – közölte Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. – Elképzelhetetlennek tartom, hogy jusson erre ennyi pénz. Sokkal reálisabb, ha a meglévő vasutat fejlesztik, hiszen a vonat jelenleg is jár Rákosrendező és a Nyugati pályaudvar között – vélekedett Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.