Összefogtak a magyar kikötők

“A hazai kikötők kihasználtsága 50 százalék alatti, ezen változtatni kell” – közölte a Világgazdasággal a most alakult kikötői szövetség elnöke, Szalma Béla.

25 magyarországi kikötő részvételével létrejött a szakma a hazai szervezete. Szalma Béla elnök felkérte a hazai dunai kikötők fontos partnerének, a Constantza Port vezérigazgatóját, hogy cége csatlakozzon az új társuláshoz. A szövetség létrehozásáról szóló szándéknyilatkozatot tavaly júniusban írták alá az érintettek. “Számos ügyben kell fellépnünk” – nyilatkozott a Világgazdaság Online-nak Szalma Béla. “Hogyan eshet például meg, hogy az ország 22 milliárd forintot szán kerékpárutakra, miközben a hazai dunai kikötők kihasználtsága 50 százalék alatti, részben, mert a vízmélység nem teszi lehetővé a megfelelő nagyságú dunai áruszállítást?” – kérdezte. A szövetség tehát fel kíván lépni a Duna hajózhatóságának javítása, azaz a vízmélység növelése érdekébe. Nem ismétlődhet meg ami, tavaly, hogy 151 fekete nap volt a vízi áruszállításban: ennyi napon át vagy éppen nem volt szállítandó áru, vagy nem volt hajózható a Duna.