Nincs válság új lehetőségek nélkül
Az elmúlt évek gazdasági válsága a barkács piacon is jelentős nyomokat hagyott maga után. Azonban Magyarországon is érvényes a tézis: nincsen válság új lehetőségek nélkül! Ismert barkács áruház-láncok kivonulásának, valamint sok szerszám-szakkereskedés megszűnésének köszönhetően piaci részesedés és forgalmi potenciál válik szabaddá – ezt a megmaradt szakkereskedők most kell lekössék maguknak. A LET’S DOIT üzletkoncepcióval az osztrák 3e Handels- und Dienstleistungs AG kiforrott koncepciót ad aktív vállalkozások kezébe.
Nehéz kiinduló állapot – sokan bedobják a törülközőt
A magyar barkács piac legismertebb áldozata a francia barkácsáruház-lánc, a Bricostore, amely 2012 végén végleg kivonult a piacról – mindannak ellenére, hogy 9 áruházban, több mint 12 milliárd Forint forgalmat bonyolított a magyar piac addig negyedik legnagyobb résztvevője. De más nagy nevek is, Baumax, Praktiker a válság következményeivel küzdenek, és komoly megújulásra van szükségük. Mindez hatással van a nagy barkács áruházak kínálatának minőségére is:
• A választék a készletek csökkentése miatt szűkült
• Átszervezési intézkedések révén a személyzet létszámának csökkentésével faragnak a költségeken
• Mindez pedig a barkácsáruházaknál a szaktanácsadás és a szolgáltatások minőségének további szűküléséhez vezet
„A magyarországi barkácsáruház-láncok gyengélkedésük miatt nemcsak leállították a terjeszkedést, hanem a túlkínálatukból is visszavesznek. A fennmaradó szakkereskedések számára kiváló lehetőségek nyílnak új piaci részek megnyerésére és többletforgalom realizálására“, nyilatkozta Dr. Günther Pacher, a 3e Handels- und Dienstleistungs AG vezérigazgatója.
LET‘S DOIT: Kipróbált koncepció az indulás támogatására
A 3e-csoport által kifejlesztett LET’SDOIT üzletkoncepció Ausztriában és a kelet-közép európai országokban már sok éve megvetette a lábát. A versenytársak közül legfőként az alábbi jellemvonások miatt tűnik ki:
• Szakkereskedők komoly know-how-val és magas szinten képzett alkalmazottakkal
• letisztult üzletkialakítás
• jól strukturált választék
• áttekinthető szortiment-bemutatás
• folyamatos szortiment-ellenőrzés és fejlesztés
• professzionális és a vásárló számára az üzletben is jól felismerhető reklám
Természetesen még mindig az átfogó és professzionális szaktanácsadás a legnagyobb versenyelőnyünk. Ezt az előnyünket meg is kell tartanunk. A LET’S DOIT koncepció jól kialakított és áttekinthető kínálatával együtt a Partnereinknek remek lehetőségük nyílik, hogy a piac tortájából az eddiginél nagyobb szelet ragadhassanak magukhoz“ mondta Dr. Günther Pacher.
A saját készítésű koncepciók drágák, és manapság már nem is elegendőek
A 3e-csoport jelenleg 25 tagvállalatnak nyújt támogatást, ebből tízen pedig a már bizonyított LET’S DOIT koncepció szerint működnek.
Az, hogy hány szakkereskedőt tud a 3e-csoport felvenni, a magyarországi képviselet munkatársainak meggyőző-erejétől is függ. Pacher vezérigazgatónak azonban meggyőződése, hogy a rátermett szakkereskedők számára a csatlakozásra a mostaninál jobb alkalom nemigen várható. „A saját kialakítású üzletkoncepciók megvalósítása nem csak drága és időt rabló. A házilag összeállított koncepciók a legritkább esetben sikeresek“ – magyarázza a kiskereskedelemben több évtizedes tapasztalatot szerzett Pacher.
2013-ra a 3e-csoport a piac pozitív változását várja
A vállalkozások és háztartások forrásai a feszült gazdasági helyzet miatt még mindig korlátozottak. A restriktív hitelezési lehetőségek nem teremtenek barátságos környezetet a beruházásokhoz sem. Ennek ellenére a 3e-csoport szakértői bizakodóak azt illetően, hogy az előttünk álló évben a piac pozitív irányban fejlődik.