Nem sietik el a Dél-Felvidéki autópálya építését
Nem elégedett a kormány autópályák és gyorsforgalmi utak építésére vonatkozó ütemtervével Farkas Iván, az MKP gazdasági és régiófejlesztési alelnöke. A kabinet által jóváhagyott tervezetből kiderül, hogy 2014-ig helyenként milyen hosszú autópálya szakaszoknak illetve gyorsforgalmi utakat kell megépülniük.
A magyar szakpolitikus szerint a tervezetből kiderül, hogy a kormány számára abszolút prioritást élvez az északi D1-es autópálya, – valamint az R1-es gyorsforgalmi út Nyitra és Zólyom közötti szakasza. Dél-Szlovákia viszonylatában a politikus pozitívumként értékeli, hogy keleten a választási időszak végéig megépülhet az R4-es gyorsforgalmi út Kassa és Migléc (országhatár) közötti 19 km hosszú szakasza. Ez felértékelődik a jövőben, mert az idei évben Magyarországon is elkezdik építeni az M30-as autópálya Miskolc és Migléc közötti szakaszát.
Farkas ugyanakkor sajnálatosnak tartja, hogy a Dél-Szlovákia számára létfontosságú R-7-es déli gyorsforgalmi út építését nem kezdik el a választási időszak végéig, hanem eltolták 2015-re. „Úgy tűnik, hiába került a kormányprogramba az R7-es déli gyorsforgalmi út, ha ebben a választási időszakban nem kezdik el az építését” – állapítja meg Farkas Iván hozzáfűzve: ez akár azt is eredményezheti, hogy a Dél-Szlovákiát átívelő R-7-es építése nem kezdődik el négy év múlva sem, mert a következő kormány összetétele bizonytalan. „ De joggal kérdezhetnénk, hogy időben hol található a komáromi új Duna-híd, hol található a középen vezetett észak-déli gyorsforgalmi út Zólyomtól Párkány vagy Ipolyság irányában, miért nem épülnek a további Ipoly-hidak, amelyeknek pénzügyi fedezete lassan 2 éve megvan?”
Az MKP alelnöke sajnálatosnak tartja azt is, hogy az R2-es délkeleti gyorsforgalmi út újabb szakaszait Bánóc (Bánovce n.Bebravou) és Zólyom környékén épülnek meg, míg a Losonc és Kassa közti út meglévő szelvényeinek összekötése, továbbépítése most nem fog megvalósulni. Farkas sajnálatosnak tartja azt is, hogy nem valósul meg Krasznahorkaváralja és Méhi között az a az a 30 km hosszú szakasz sem, amely megkerülné a hírhedt szerpentineket Szoroskőnél.