Mit hoz 2007 a logisztikai ingatlanpiacnak?
Aktív volt a 2006-os logisztikai ingatlanpiac, különösen az év második fele, és hasonlóan aktív piacot várnak a piaci szereplők 2007-ben is. A piacon továbbra is a spekulatív fejlesztések a dominánsak, s a teljes bérbeadható ingatlanállomány a DTZ adatai szerint túllépte már a 900,000 négyzetmétert. A befektetők étvágya a modern ingatlanokra továbbra is töretlen és ez várhatóan 2007-ben is így marad.
Egyértelműen aktív piacot vár 2007-től Czifra Balázs, az ipari ingatlanokat fejlesztő Slough Estates magyarországi vezetője. A kereslet növekedését prognosztizálja az új piaci belépők következtében. 2007 első negyedévében sok olyan projekt kerülhet átadásra, melyet még ebben az évben kezdtek el fejleszteni.
2007-től Czifra Balázs jelentős kínálatbővülést vár és szerine egyre több városon (Budapesten) belüli projekt indulhat el, a folyamatot ugyanis több ilyen projekt (City Point, Európa Center, stb.) is jelzi. A Slough Estates vezetője kiemelte a jövő évi bolgár-román EU csatlakozást is, mely szerinte pozitív hatással lehet a piacra, ugyanis több nemzetközi cég is keletebbre (tehát potenciálisan Magyarországra) tolja (Romániával és Bulgáriával kibővített) regionális központját.
Hasonlóan pozitívan nyílatkozott 2007-ről Kemenes László, a Prologis bérbeadásokért felelős vezetője is. Szerinte 2006-ban tulajdonképpen az év második felére pörgött fel a piac és hasonló keresleti szintet várják 2007-ben is. Kemenes László elmondta, hogy a Prologis vizsgálja a kelet-magyarországi fejlesztés lehetőségét, azonban szerinte ez a térség az ipari ingatlanok szempontjából elsősorban nem rövid, hanem közép- és hosszú távon számíthat fejlődésre. Fejlődési potenciált lát még a szakember az M0-ás újonnan átadott szakaszai mentén.
A legtöbb fejlesztő álma, hogy a piac az igény szerinti fejlesztés irányába induljon el, s az európai gyakorlat is ezt a trenedet vetíti előre, mondta Kemenes. Azonban a Prologis egyelőre a hegyeshalmi projektet is spekulatív alapon fejlesztik. A bolgár és a román EU-csatlakozás hatásairól Kemenes László elmondta, hogy keresletnövekedést elsősorban akkor vár majd, amikor az újonnan csatlakozott országokban is kiépül majd az autópályahálózat.