Kínai vagy orosz lesz a hazai diszkontlánc?

A Cora után a jól teljesítő Profi üzletlánc a kínaiakhoz kerülhet. A jelenlegi piaci környezetben több nemzetközi lánc még a Corában sem látott fantáziát, nemhogy a Match- és Profi-üzletekben együtt.

A CBA−Coop páros − mint lehetséges vevő − sem tudta volna maradéktalanul beilleszteni portfóliójába a Match- és Profi-egységeket. Az Aldi és a Lidl közben folyamatosan fejleszt és szippantja el a Delhaize-érdekeltségektől a vásárlókat. A Profi esetleges magasabb értékű hálózattá átalakítása a lánc vásárlóközönségének elvesztését jelentené. Egy, a jelenleginél “keményebb” diszkontba való átforgatásával pedig frontális támadást indítana a Lidl-, Aldi- és Penny Market-üzletek ellen. Az utóbbi három tőkeereje egyenként is meghaladja a Profiét, vagyis a marketingben “elégetett” források a Profi-lánc végét jelenthetnék − ami több mint hatvan egység kiesésével vagy komoly átalakításának finanszírozásával járna. A Match−Profi hálózat összesen több mint 180 egységet számlál. Elemzők szerint a kínaiaktól és az oroszoktól sem állnak távol a magyar befektetési célpontok.