Ki a plázákból, irány a belváros! – Mérföldkőhöz érkezett Budapest?

Fontos állomáshoz érkezett az a nagyszabású közterületi fejlesztés, amelynek során kialakításra kerül Budapest új főutcája. Ma délelőtt letették az alapkövét és aláírták a támogatási szerződését a Budapest életében kétségkívül meghatározó szerepet játszó projektnek.

A három fő projektet magában foglaló Budapest Szíve program egyik elemeként, több mint 1,9 milliárd forintos európai uniós támogatással teljesen megújul a főváros V. kerületének egy impozáns része, amely így nem csak a turisták számára teszi vonzóbbá a belvárost, de az autósforgalom csökkenésével élhetőbb környezetet teremt a Budapest lakóinak is. A projekt egyértelműen illeszkedik abba a több éve tartó nagyon pozitív folyamatba, melynek során a belváros, ezzel együtt a belvárosi kiskereskedelem új erőre kap.

Csaknem 5,5 milliárdos városrehabilitációs programot indít az V. kerület – Belváros-Lipótváros – önkormányzata európai uniós támogatással: a Kecskeméti utcától a Szervita téren és az Erzsébet téren át az Október 6. utcáig tartó szakaszt az Új Magyarország Fejlesztési Terv kiemelt projektjeként teljesen felújítják, s új főutcát alakítanak ki a patinás városrészben.

Az összesen 1,9 milliárd forintos, nagyobbrészt európai uniós támogatással megvalósuló városrehabilitációs program részeként összekapcsolják és díszburkolattal látják el a Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca közötti szakaszt. Az így kialakítandó, új főutca mellett díszburkolatot, új közvilágítást és növényzetet kapnak a környező kis utcák is.

A kerület életében az egyik legnagyobb szabású európai uniós fejlesztés eredményeként az itt lakók és az idelátogató turisták egy év múlva ilyenkor birtokba vehetik az immár élhetőbb budapesti Belváros-Lipótváros új főutcáját.

Ki a plázákból, irány a belváros!

A projekt egyik legfőbb célja, hogy a az új fő utcán nagy mértékben csökkenjen az autós forgalom, és a területet átadják a gyalogos közlekedésnek. A gyalogos forgalom megélénkülésével és a közterületek rendezésével az utcai kiskereskedelem is minden bizonnyal bizonyára meghatározó szerepet játszik majd a területen. Így a projekt egyértelműen illeszkedik abba a több éve tartó nagyon pozitív folymatba, melynek során a belváros, ezzel együtt az belvárosi kiskereskedelem új erőre kap – gondoljunk csak pl. a Fashion Streeten (Deák Ferenc utca) vagy Vörösmarty tér környékén élénkülő kiskereskedelemre.

A belvárosi kiskereskedelem az un. kritikus tömeg (megfelelő mennyiségű és minőségű koncentrált kínálat) meghaladását követően valószínűleg még nagyobb lendületet kap majd Budapesten, reális alternatívát nyújtva a korábbi években teret nyerő bevásárlóközpontok helyett.