Kecskemét lehet az autóipar központja

A járműtechnológia tanszék új épületének alapkövét tették le kedden a Kecskeméti Főiskolán; a fejlesztést az Európai Unió másfél milliárd forinttal támogatta.

Danyi József, a főiskola rektora elmondta: a csaknem 2000 négyzetméteres új intézet, amelyet korszerű műhelyekkel és laborokkal szerelnek fel, nemcsak az oktatás, hanem a járműipari kutatás-fejlesztés bázisa is lesz. Az alagsorral együtt háromszintes épületben a többi között helyet kapnak olyan, a modern járműtechnikai oktatásban és kutatásban elengedhetetlen eszközök, mint amilyen a dinamikus motorfékpad, a teljes jármű hajtására és fékezésére alkalmas próbapad, valamint gépkocsialrendszerek vizsgáló és mérő berendezései.

Az intézetben kialakítanak a mechatronikai komponensek vizsgálatára alkalmas környezetállósági, járműelektronikai és a régióban egyedülállóan egy teljes járműfényező laboratóriumot is.

Az új épület lesz a bázisa a 2012 szeptemberében induló járműmérnöki képzésnek, a tervek szerint decemberben már a kész tanszék avatóját lehet megünnepelni. A Kecskeméti Főiskolán 2012 szeptemberében – a felsőoktatásban az országban elsőként – a járműmérnöki alapszakon beindul a gyakorlatorientált, duális típusú képzés.
 

Ulrich Jäger, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. személyzeti igazgatója köszöntőjében elmondta: a főiskolán a Mercedes-Benz és a Knorr-Bremse összefogásával szeptemberben 26 hallgató kezdheti meg tanulmányait. Célként fogalmazta meg, hogy Kecskemét Európa és Magyarország egyik meghatározó autóipari központja legyen.

Az “Autóipari szakemberképzés infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán” című projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.