Jövő tavasztól várja régi és új ügyfeleit az immár önállósult, világszínvonalú Porsche-szalon Budapesten
Szó szerint önálló életet kezd Magyarországon az új Porsche-értékesítés azzal, hogy
– várhatóan a jövő év tavasz elején – megnyílik a főváros budai oldalán az első, önálló Porsche-szalon és szervizbázis, amely nemcsak a luxusmárka teljes modellpalettájának bemutatására alkalmas, hanem az ügyfelek egy helyszínen, kényelmes körülmények között vehetik igénybe a különféle, komplex szolgáltatásokat.
A márka itthoni “nagykorúságát” mutatja az is, hogy (a Porsche-Inter Auto
csoporthoz tartozóan) a jövőben a Porsche Centrum Budapest lesz a luxusmárka
itthoni, önálló vezérképviselete. Az összesen mintegy 2 milliárd forintba
kerülő barnamezős ingatlanfejlesztés beruházója a Porsche Ingatlankezelő Kft. Az új szalon különlegessége, hogy
geotermikus energia hasznosításával történik a fűtés illetve a hűtés, így a
telephely nem bocsát ki CO2-t. A föld hőjének hasznosítása egy olyan
korszerű, környezetbarát és lassan megtérülő módszer, amely a luxusmárkához
méltó magas műszaki színvonalat képvisel.
A márka megszületésének idén 60. évfordulóját ünneplő
Porsche méltó köszöntésének is tekinthető, hogy Budapesten világszínvonalú
márkaszalon és szervizkomplexum építésébe kezdett a Porsche-Inter Auto. Ezt
megalapozta az is, hogy a Porsche világszerte elért értékesítési sikerei a
magyarországi eladásoknak is köszönhetők, hiszen az itthoni – másfél évtizedet
jóval meghaladó – márkaimportőri tevékenység következetes munkájának eredménye,
hogy az elmúlt években (folyamatos nőve) évente száz körüli mennyiségben keltek
el különféle új Porsche-modellek. Ez a tendencia az autógyártó megítélése
szerint is olyan mérték, ami indokolja, hogy az eddiginél jobb – a márkát méltón
reprezentáló – körülmények között, immár teljes egészében önálló, és a
luxusmárka imázsának világszinten is megfelelő szalonban és szervizkomplexumban
fogadják-szolgálják ki az ügyfeleket.
Ezért is döntött úgy a Porsche-Inter Auto, hogy új helyszínt
keres a Porsche-modellek értékesítéséhez, s erre egy olyan budai helyszínt
sikerült találni, ahol nemcsak a luxusmárka nemzetközi elvárásoknak is
megfelelő értékesítési komplexumát lehet fölépíteni, hanem igény szerint
további bővítésre is van lehetőség. A helyszín kiválasztását az is erősítette,
hogy az egykori ipari övezetbe tartozó környék ingatlanfejlesztése nagy jövő
előtt áll.
Az új Porsche-szalon és szervizbázis kiválasztásának
leglényegesebb szempontja azonban az volt, hogy a meglévő és a leendő ügyfeleknek
minél kényelmesebb körülményeket lehessen biztosítani. Erre a főváros XI.
kerületében, a Szerémi úton (a Kondorosi út sarkánál) található, összesen
csaknem 11 ezer négyzetméteres (mintegy 1,1 hektáros) ingatlan bizonyult a
legmegfelelőbbnek.
Az új létesítmény nemcsak küllemében felel majd meg a
Porsche márkaszalon-hálózat világszerte alkalmazott, azonnal felismerhető
arculati elvárásainak, hanem azokat a sokoldalú szolgáltatási követelményeket
is kielégíti, amelyeket a luxusautó-gyártó az ügyfelek érdekében mindenütt
elvár a vezérképviseletektől, márkaimportőröktől.
A Porsche Centrum Budapest márkaszalon és szervizkomplexum
főbb paraméterei: az összesen csaknem 4000 négyzetméter alapterületű
épületegyüttesben a mélygarázs-szinten összesen 40 autó tárolására, illetve a
szervizmunkák előkészítésére alkalmas a hely, ezenkívül a különálló
gumiabroncs- és keréktárolót, valamint az alkatrészraktárat is itt alakítják
ki.
A márkaszalon és értékesítési bázis összalapterülete 1800 m2,
ebből a bemutató- és ügyféltér összesen 560 m2. A bemutatóterem
tágasságát mutatja, hogy 11-12 új Porsche – vagyis a teljes modellpaletta –
kiállítására lesz lehetőség, és a vevők alaposan szemügyre vehetik a
luxusautókat, emellett önálló átadóteremben vehetik át az új
Porsche-modelleket. A bemutatóteremhez kapcsolódó galériaszinten találhatók az
irodai és szociális helyiségek.
A Porsche Centrum Budapest minden tekintetben megfelel a
legszigorúbb gyári előírásoknak, amit az is mutat, hogy a műhelyrészben
egyszerre tíz autó szervizmunkáinak elvégzésére van hely, emellett külön
diagnosztikai részt is kialakítanak, és lesz egy kézi autómosóhelyiség is. Az
új márkaszalon részeként – a teljes körű műszaki átvizsgálásokat követően,
garanciákat is biztosítva – a Porsche Centrum Budapest használt
Porsche-modelleket is kínál majd eladásra.
A Porsche Centrum Budapest márkaszalon és szervizkomplexum
tervezési munkáit meghívásos pályázaton kiválasztva az AVS Építészeti és
Computergrafikai Kft. végezte. A tervezők Bereczki Sándor és Mészáros Gabriella
építészek.
Az építkezéshez – szintén pályázat útján – a METO Építő ZRt.
nyerte el a generálkivitelezői feladatokat. E cég egyébként számos korábbi
Porsche csoport által kezdeményezett beruházásnál bizonyított, így például a
Porsche Pest és a Porsche Szeged felépítésében is vett részt.
A beruházás alapozási munkái ez év nyár közepén kezdődtek, a
teljes értékesítési és szervizkomplexum felépítése 2009. január végére várható,
és a beüzemelési időszakot követően az ügyfeleket 2009. tavaszától várja majd a
Porsche Centrum Budapest.
Az új és itthon egyedülálló Porsche-szalon és
szervizkomplexum kialakításával párhuzamosan a Porsche Holding nemzetközi,
saját tulajdonú, jelenleg 6 tagból álló magyarországi márkakereskedői hálózata,
a Porsche-Inter Auto veszi át az importőri feladatokat.