Hogyan lett Románia a bevásárlóközpontok országa az elmúlt 3 évben

Az elmúlt 3 évben Románia volt a régió legfontosabb célpontja az ingatlanfejlesztők számára, mely időszakban 33 új bevásárlóközpont nyílt meg, és a beruházások értéke elérte a 2,5 milliárd eurót, derül ki a ZF (Ziarul Financiar) kutatásából.

Más szóval, átlagosan minden 5. héten nyitott meg egy új üzletház
Bukarestben vagy más nagyobb városoban, mint Kolozsvár vagy Constanta,
és kisebb városokban is, mint Piatra Neamt, Buzau or Alba Iulia. A 2007
és 2009 közötti bumm előtt Romániában összesen csak 10 bevásárlóközpont
üzemelt.

Az üzletházak  tulajdonosai most évente 200 millió euró
bérleti bevételre tesznek szert, és a kereskedőkkel együtt harcolnak a
vásárlókért, a több mint 20 milliárd eurós fogyasztási cikkek piacán.
“Észre se vettem, hogy az elmúlt három évben mennyi új bevásárlóközpont
épült. Annyit tudok mondani, hogy a meglévő 40 üzletház mellé, további
40 fog épülni a következő 5-7 évben. A következő másfél – két év nehéz
lesz, de utána a cégek újra belefognak a fejlesztésekbe” véli Reuven
Havar, az AFI Europe igazgatója, mely az ország legnagyobb
bevásárlóközpontjának, a Cotroceni Parknak a tulajdonosa.