Bizonytalan a záhonyi átrakókörzet fejlesztése

Az elmúlt években sok szó esett a kelet-nyugat irányú tranzitforgalom megkönnyítését szolgáló záhonyi átrakókörzet fejlesztéséről, amelynek kihasználtsága azonban a gazdasági válság óta jelentősen visszaesett.

A magyar vasút versenyképességét javítani hivatott projekt a legújabb hírek szerint teljesen ellehetetlenülhet, ha az oroszok kezdeményezésére Kassától Bécsig meghosszabbítják a Vlagyivosztoktól Szlovákiáig már egybefüggő, közel 10 ezer kilométeres, széles nyomtávú vasúthálózatot.


Az új pozsonyi kormány hivatalba lépését követően vázolt közlekedési programjában eredetileg ugyan nem szerepelt a széles vágányok építésének terve, ám Moszkva a Russia Today friss híradása szerint nemrég nagyot lépett előre a tárgyalásokban, és előzetes megállapodást kötött a szlovákokkal az infrastruktúra-fejlesztés továbbviteléről.

A Figyelő információja szerint Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter pártolná a széles nyomtávú vasút Magyarországon keresztül történő vezetését, szemben Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel, aki szerint a mintegy 670 milliárd forintra taksált beruházásnak nincs gazdasági racionalitása.