Az év fogyasztóbarát biztosítója

Az idén először ítélte oda a Tetszett Kft. által felkért négytagú zsűri “Az év fogyasztóbarát biztosítója” címet, két további biztosító – az Allianz és a Generali-Providencia – pedig elismerő oklevelet kapott csütörtökön a budapesti díjátadón.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) azért támogatta a díjat, mivel az odaítélés kritériumaiba beépültek azok a feltételek, amelyeket a PSZÁF is vizsgál – mondta Szász Károly, a felügyelet elnöke az átadón. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) szintén a támogatók között volt, a nevében felszólalt Kerékgyártó Csaba főtitkárhelyettes remélte, hogy jövőre több biztosító pályázik a címre.

Idén 7 biztosító adott be pályázati anyagot, és a legjobb, valamint a legrosszabb között mindössze 15 százalék volt a különbség a kapott pontokban – jelentette be Siklósi Máté, a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. ügyvezetője. Az értékelés szempontjai között szerepelt az, hogy a biztosító miként építette be a fogyasztók jelzéseit a panaszkezelésbe és a közvetítők oktatásába, milyen a honlapja és a telefonos ügyfélszolgálata, illetve a panaszok mekkora hányada került a PSZÁF elé. A 4 tagú zsűriben két fogyasztóvédelmi társadalmi szervezet, a Corvinus Egyetem oktatója és a KPMG könyvvizsgáló munkatársa vett részt. Ki-ki külön értékelt, majd a rész-értékeket összegezték, a végső sorrend kialakításához.